|
Beden Dili Konusunda Basit Sade Pratik Notlar |
|
Yazılar ||
Kişisel Gelişim Beden Dili Konusunda Basit Sade Pratik Notlar
Beden dili konusunda basit sade pratik notlar
EN ÖNEMLİ DIŞAVURUMLARIN LİSTESİ
Vücudun belden yukarı kısminin döndürülmesi: Reddetme jesti
Küçük boyutlu bazı öteberiyi koyma: Yabancı bölgede kendi güç alanım genişletme isteği
Giysi kolunu çekiştirme : Bilinin sözünü kesmek isteme
BAKMA - BAKIŞ FIRLATMA
Çok kısa : Aldırış etmeme
Çok uzun : Aşağılama
Yukardan aşağı süzme : Değer biçme
Gözleri iyice açarak: Sevinç
Gözleri iyice kısarak : Hoşnutsuzluk
Bakışı dondurarak :. Düşmanlık
BAKIŞ SURESİ
Uzun: Sempati veya değer biçme
Kısa: Sempati yoksunluğu, ilgisizlik
SİGARA VEYA PURO KÜLÜ SİLKME
Hızlı : İç huzursuzluk, heyecan
Belirgin yavaşlıkla: Hazırlık jesti
Göğüste kavuşturulmuş eller : Kendini bağlama jesti, etkinsizlik, herhangi bir işe girişmekten kaçınma
Parmak ısırmak: Derin sıkıntı veya dikkatin yüksek dozda yoğunlaştırılması
Birisini parmakla gösterme : Saldırı, kendi görüşünü vurgulama
GÖZLER
Çok açılmış: Şaşma, ürküntü
Dolaştırılan bakış: Sahip olma isteği
Kısılmış gözler: Hazırlık
Karşısındakinin dudaklarına bakış: Bilinçli dinleyiş
Bilerek göz kırpıştırmak: Kibir
Gözler yere çevrili, eller arkada durmak : Tipik düşünme durumu
Göz göze gelmekten kaçınma : Söylenecek hiçbir şey yok artık
SOLUK VERME
Uzun, yavaş: Rahatlama
Dudakları büzerek: Hayret
Burun kanallarım oynatarak: Heyecan
Açılmış kollar: Kazanç beklentisi
SELAMLAMA (TOKALAŞMA)
İki Elle: Neşeli, içten
Avuçları göstererek: Bir şeyler bekleme
Elin sırtı yukarı bakarken Bir şey tutulması El kenarı aşağıda: Eşit değer verme
Gözlüğün veya benzeri bir başka nesnenin, .sert hareketle bir yere konulması : Bir eylem, bir etkinlik hazırlığı
Giysiye özellikle çeki düzen vermek : Kişi konuştuğu kimseyle anlayamıyor, onun kanıtlarına kulağını kapatıyor
Tavana veya çıkış kapısına bakmak : Özellikle göğüste kavuşturulmuş kollarla da birlikteyse çekip gitme arzusu
Bacakları ayırarak oturma : Bu sırada göbeği tutmak: Umursamazlık
Gözlüğü çıkarıp takma: Sinirlilik işareti
BİR YERDEN İÇERİ GİRERKEN
Adımlar hızlıysa : Kişi kendisine güveniyor, başarılı sonuç alacağından emin
Adımlar yavaşsa : Kişi kendine güvenmiyor, dönüp gitmeye hazır
Parmağın yukarı kaldırılması : Haklılık iddiası, öğretme isteği
YÜKSELTİLMELER
Yükseltilmiş saç tuvaleti veya yüksek şapkalarda olduğu gibi. çoğu kez kendini büyütmek, böylece de göze çarpmak isteğini dışa vurur.
Ezberlenmiş Jestlerin fark edilmesi : Karşısındakinin niyetine güvenmemek Maskenin düşmesi
RENKLER
Kuvvetli: Yaşama sevinci, canlılığa yöneliş
Koyu, soluk: Hayattan kaçış
Parlak: Gençlik Kırık: Kültür, çok yönlülük
Burnun uçunu tutmak : Sıkıntı
YUMRUK
Eylem arzusu, etkinliğe hazırlanma
Hazırlık pozisyonu Masaya vurma: Sürpriz veya hiddet
Ayağı masanın üstüne koyma: Bölgeye sahip olma isteğinin dışavurumu kişi kendini evin efendisi sanıyor
Ayakları iskemle ayağına dolama :Güvensizlik işareti
Ayak Bileğini Çaprazlama : Huzursuzluk Korku
Eğilmiş baş : İlgi belirtisi, kişi karşısındakine eğilim gösteriyor
Açılmış dizler : kişinin açılması biriyle bağlantı kurmaya hazır.
İyice Açılmış Gözlerle Dosdoğru karşıya bakış : Sırnaşıklık sarkıntılık veya reddetme, ayıplama
Dipten kesilmiş saçlar : Bağımlılık boyun eğiş işareti günümüzde bazen olağan üstü cesaretin dışavurumu olabilir.
Büyük hareketler : Abartma, önemsizi gizlemek önemliymiş gibi göstermek
Görüşme sırasında tavır değiştirmek : Attık yeter bu konuşma sona ermeli,
El ceket cebinde baş parmak dışarıda : Otorite jesti
Karşısındakinin sırtını tutma : Kişi iç dünyasında tutunacak bir yer arıyor
Elin ağzın önünde tutulması : Konuşulanlar aramızda kalmalı, kişi bu sözleri söylemeyi aslında pek istemiyor.
EL HAREKETLERİ
Kısa ve hızlı : Huzursuzluk sinirlilik
Çok ağır : Güvenlik
ELLER
Hafif kaldırma : Söz kesme jesti kişi konuşmak istiyor.
Parmak uçlarını bitiştirme : Düşünüp taşınma
Yanağı okşama : Beğenmeme
Birbirine geçirme : Onaylama isteği
Dokunma noktaları arama : Kişi rahatlamak istiyor
Başkasına hafiften dokunma : Kişi rahatlamak istiyor.
Kulağı çekiştirme : Kişi konuşmak istiyor
Eller kalçanın üstünde : İş dünyasında bir tutamaç arayan kişi, onu bulmuştur.
Eller arkada veya cepte : Elleri koruma tepkisi ;suçluluk bilinci veya umursamazlık.
Elerin koltuk altına sokulması : Yüreksizlik ; Kişi hoşa gitmeyen bir şey görmüştür.
Elin kolun üst kısmını kavraması : Anlamada zorluk
EL SIKMA
Çok yumuşak : güçsüzlük ilgisizlik ; Ama aynı zamanda incitmek istemeyiş amacı
Çok güçlü : Koruma jesti güvensizliğin giderilmesi isteği
Nemli : (hastalık yoksa) : Sinirlilik kaygı
El ovuşturmak : Belenene bir olumlu sonuca ulaşma. Sevinçli bekleyiş sağlam umut, iyimserlik-Sıkıntı hatta üzüntü işareti de olabilir.
Avuç gösterme (bir başkasına veya halka) : Bir şeyin kendisinden uzak tutulmasını isteme reddetme kabul etmeme.
Bedene sımsıkı yapışan giysi : Vücudu gösterme eğilimi ; daha serbest bir cinsel anlayış işareti.
Hızlı el hareketleri- vurmalar : Belirgin güvensizlik cezalandırma tehdidi, hoşnutsuzluk.
Başkasının yazı masasını arkasına geçme : O kişiye yakınlaşmaya kalkışmak, bölge tecavüzü, baskı tavrı
Başı ele dayama , gözleri yarı kapama : Dikkati yoğunlaştırma gerilimli dikkat
Başın öne veya yana eğilmesi : Kendini gösterme isteği.
Başın serçe çevrilmesi : O sırada konuşmaya ara verilmiş olsa dahi kişi konuşmaya devam etmek istemektedir.
Başın omuzların içine çekilmesi : Güvensizlik
Kafayı kaşımak enseyi ovuşturmak: İçte gerilimler
Telefonla görüşürken karalamalar yapmak : Can sıkıntısı bir düşünme etkinliğinin simgesi de olabilir
Uzun saçlar : Kendi gücünü (çoğu kez sadece varsayılan) iktidarını gösterme arzusu
Öteberiye tekme atmak : Aşırı öfke dayanılmaz derecede iç gerilim
Bir tavrın taklidi : Çoğu kez onaylama ; tavrı taklit edilen kişiyle tam bir anlaşma içinde oluş
Baştan savma giyinme : karşısındakilere ve arkadaşlarına az değer verme onları hor görme
Burnu sıvazlama : kararsızlı veya çaresizlik- hoş örmeme de olabilir.
Vücudun üst kısmının dikilmesi : Göğüs genişler, kürek kemikleri birbirine yanaşır, güç duygusu kibir jesti
Avuç uzatmak : Bekleyiş, avucun içine bir şeyler konulmasını bekleme
DERLİ TOPLU DÜZENLİ DURUŞ
Çok katı : Sahip olma isteğinin dışa vurumu
Serbest : Geniş düşüncelilik hoşgörü .
Orijinal selamlama jestleri : Çoğu kez bunu yapanın orijinallikten yoksun olduğunu gösterir.
TOPLUM İÇİNDE KANEPEYE OTURMAK
Birkaç kişilik bir yerin ortasına oturmak : Ben burada yalnız başıma kalmak istiyorum
Biraz yanda oturmak : Başkaları da yanıma oturabilir
Köşeye oturma : Sizin de buraya oturmanızı engelleyemem ama ne olur bana yaklaşmayın.
Ansızın ayağa kalkma : Sürpriz ; can sıkıntısı belirtisi de olabilir.
Kendi vücudunu gözden geçirme : Hoşa gitmek isteği özellikle de karşı cinsel olanların hoşuna gitmek isteği.
Takıp takıştırmak, giysinin orasını burasını düzeltmek : hoşa gitmek isteği, dikkatleri üzerine çekme isteği
Konuşmacının kürsü üzerinden sarkması : Dinleyicilere saygısızlık güvensizlik destek arayışı
Burnun üstünü ovuşturmak : Merak derin düşünme kötü kokuları def etme isteği de olabilir .
HAREKETLERİN YÖNÜ
Yukarıya doğru : Olumlu duygular sevinç yükselme hevesi
Aşağıya doğru : Olumsuz duygular yılgınlık bezginlik.
Geriye doğru : Kaçma girişimi, hoşa gitmeyen duygulanmalar
İleriye doğru : Uzlaşma isteği, duygusal bağlılık, saldırı isteği de olabilir .
Ayağı şıp şıp sürüyerek yürümek : Hoşnutsuzluk,
Çalımlı yürümek : Önderlik hevesi
TOPLANTI ODASINDA OTURUŞ
Önde : Kendini gösterme isteği ihtiras kendine güven
Geride : Kendine güvenmeme ilgi azlığı kaçma eğilimi
Yanda : Çoğu kez eleştirici tutum
Anlamsız Etkinlikler :Gülüşmenin bitmesini istememe işareti
İskemlenin kenarına oturma : Kaçma pozisyonu korku hoşnutsuzluk
MASAYA OTURMA DÜZENİ
En gösterişli yeri önder rolünü üstlenen kişi alır
Diğer yerler rütbeye ve sempatiye göre dağıtılır
Yüzükle oynama : Bir bağdan kurtulama isteği
Düğmeyle oynama : Kendini gösterme isteği cinsel istek jesti
DURUŞ
Gevşek : Konuyla ilgilenmek istemeyiş
Kasıntılı : Kişi karşısındakilerden korkuyor hoşuna gitmeyen bir durum var
Bacaklar açık : kendine güven duygusu, gerçekçi düşünüş.
Dimdik : kararlılık, kasıntı da olabilir.
Gevşemiş : Kişi kendini rahatlamış hissediyor.
Önceden kurulmuş gibi ölçülü robotumsu hareketler : Kibirlilik kendini üstün görme, gösteriş merakı
Vücudun gerilmesi : Eyleme geçmeye hazır oluş
Giysinin düğmelerini özenle düğmeleme : Mesafe işareti kişi mesafeli olmak istiyor
Ele alınan herhangi bir şeyle tempo tutmak : Kişi kendine ve görüşlerine kesinlikle inanıyor
Yerlere kadar eğilme : Bağlılık jesti-çoğu kez de roldür
Gözlüğün üzerinden bakmak : Güvensizlik, şaşma
Eli alında dolaştırmak : Kişi kendini fazla zorlamış fazla yorgun hissediyor.
Ali saçlarda dolaştırmak : Kendini beğenme Çinsel yakınlaşma isteyiş jesti
Bacak bacak üstüne atma : Daşşakların sıkışması (Kişi kendini dış dünyaya kapatıyor özellikle de bu sırada birisinden yüz çevirmişse bekleme tavrı; reddetme; eğer ansızın yapılmışsa savunma)
Masa ve benzeri şeylerin kenarını sıkıca kavrama uzlaşma arzusu sahip olma isteği.
İskemleye ters oturma : Burnu kaf dağında olma küstahlık
Kolların kavuşturulması : Hemen her zaman savunma tavrı ; kişi başkasıyla arasındaki mesafeyi korumak istemektedir.
Mobilyaların arkasına saklanmak : Korunmak isteği, başkalarına karşı korunmayı en çok yazı masası yapar .
Çekingenler korkaklar masaların veya konuşma kürsüsünün arkasına saklanmak isterler.
Başlarının önünde yer almak : Yüksek mevkilere çıkma arzusu, kişi üstünlüğünü dışa vurmaktadır
Başın ileri uzatılması : Atılım
[ Yazan : vuslat | Okunma : 2296 ]
|
|
|
|
|
|
Son 5 Yorum |
|
Henüz Yorum Yazılmamış. Siz bir tane yazın..
|
|
|
|
|
Tüm Dosyalar
|