FEN KURDU LGS SORU BANKASI |
|
FEN KURDU LGS SORU BANKASI |
 |
 |
|
|
|
|
|
6-7-8. SINIFLARI OKUL REHBERLİK HİZMETLERİ YILLIK ÇALIŞMA PLANI |
|
Yazılar ||
Eğitim Yazıları 6-7-8. SINIFLARI OKUL REHBERLİK HİZMETLERİ YILLIK ÇALIŞMA PLANI
???????. ÖĞRETİM YILI .... İLKÖĞRETİM OKULU OKUL REHBERLİK HİZMETLERİ 6-7-8. SINIF YILLIK ÇALIŞMA PLANI
EYLÜL 3.HAFTA
Etkinlik 1 : Rehberliğin tanıtılmaası, Amaç ilke ve faaliyetleri açıklanması, programın öğrencilere okutulması. Amaç : Öğrencilerin birey olarak toplumda tüm yönleriyle faal yaşayabilmelerini sağlayabilme, kendilerini tanıma çalışmaları. Yöntem ve Teknik : Bilgi verme. Kaynak-Araç-Gereç : Öğretmenler odasındaki Rehberlik Dosyası "Okullarımızda Rehberlik" Broşürü. ----------------------------------------------------------------------------------------------------- Etkinlik 2 : Ekonomik yönden yardıma muhtaç öğrencilerin velileri ile görüşülerek gizlilik içinde tespit edilmesi ve isimlerin Rehberlik S. ve ilgili Md.Yrd. bildirilmesi. Amaç : Olanaklar ölçüsünde öğrencilere yardım sağlayabilme Yöntem ve Teknik : Görüşme Kaynak-Araç-Gereç : Öğrenci-Veli ----------------------------------------------------------------------------------------------------- Etkinlik 3 : Öğrencilerin okul içi ve dışı çevredeki davranışların belirlenmesi (Sınıfa müdür, müdür yardımcısı girdiğinde, öğretmenler odası vb. yerlere giriş çıkış ve söz alma, büyüklere hitap ve saygı vb.) Amaç : Öğrenciyi okula alıştırma, okula uyumu, sosyal yaşamda davranış alışkanlıklarının kazandırılması. Yöntem ve Teknik : Bilgi verme Kaynak-Araç-Gereç : Bireysel yaşantılar, Grup tartışmaları. -----------------------------------------------------------------------------------------------------
4.HAFTA
Etkinlik 1 : Okul kuralları,kılık kıyafet, sınıfa giriş çıkış, ders içinde ve teneffüste öğrencilerden beklenilen davranışlar, izin alma, rapor alma hakkında bilgi verilmesi. Amaç : Öğrencilerin okula uyumunu kolaylaştırmak, kendi sorumluluğunu almasını sağlamak ve toplum içinde yaşamın kuralları zorunlu kıldığını kavratmak. Yöntem ve Teknik : Bilgi verme. Kaynak-Araç-Gereç : Ödül ve Disiplin Yönetmeliği Kılık-Kıyafet Yönetmeliği (ORB) ----------------------------------------------------------------------------------------------------- Etkinlik 2 : İlköğretim kurumları yönetmeliğinin öğrencilere açıklanması. Amaç : Yöntem ve Teknik : Kaynak-Araç-Gereç :İlköğretim yönetmeliği ----------------------------------------------------------------------------------------------------- Etkinlik 3 : Öğrenci kişisel dosyalarının incelenmesi, gerekli kısımların doldurulması. Amaç :Sınıf öğretmenlerinin öğrenciyi tanıması ve önemli bilgilerin kaydedilmesi Yöntem ve Teknik : Görüşme-Araştırma Kaynak-Araç-Gereç : Öğrenci Kişisel Dosyaları ----------------------------------------------------------------------------------------------------- Etkinlik 4 : "Rehberlik Hizmetleri Okul Yürütme Kurulunun" toplanması, ve bir yıllık çalışmanın ilkelieri konusunda gerekli kararların alınması. Amaç : Rehberlik Hizmetlerinin okulun tüm öğrencilerine tanıtılması ve ortak kararların alınması Yöntem ve Teknik : Toplantı Kaynak-Araç-Gereç : Okul Rehberlik Hizmetleri Yönetmeliğinin 27.Maddesi 2201 Sayılı T.D. uyarınca geregini yerine getirme. ----------------------------------------------------------------------------------------------------- EKİM
1.HAFTA Etkinlik 1 : Arkadaş ilişkileri ve hoşgörü Amaç : Sağlıklı insan ilişkileri kurmak becerisi kazandırmak. Yöntem ve Teknik : Gurup rehberliği Kaynak-Araç-Gereç : Bireysel yaşantılar ve yazılı kaynaklar. ----------------------------------------------------------------------------------------------------- Etkinlik 2 : Verimli ders çalışma ve başarısızlığın üzerine bir tartışma yapılması. Amaç : Okul başarı düzeyinin yükseltulmesi, verimli çalışma yöntemlerinin kazandırılması. Yöntem ve Teknik : Gurup rehberliği Kaynak-Araç-Gereç : Okulumuz rehberlik servisinin hazırladığı verimli ders çalışma yöntemi el kitabı. ----------------------------------------------------------------------------------------------------- Etkinlik 3 : Öğrenci ailelerinin doldurulması önerilen formların ve resimli tanıtma fişlerinin dağıtılarak değerlendirilmesi. Amaç : Öğrenciyi her yönüyle tanımak ve veli yardımı ile rehberlik dosyalarının oluşumunu sağlamak. Yöntem ve Teknik : Bilgi - Veli - Öğretmen işbirliği Kaynak-Araç-Gereç : Rehberlik servisinden temin edilecek form ve tanıtma fişleri. -----------------------------------------------------------------------------------------------------
2.HAFTA
Etkinlik 1 : Eğitimin anlam ve önemi hakkında öğrenci seviyesine göre bir tartışma yapınız. Amaç : Eğitimin önemi ve bireyin yaşam boyu devam eden bu süreç içinde Amaçlarının kavratılması Yöntem ve Teknik : Gurup rehberliği Kaynak-Araç-Gereç : Bireysel yaşantılar. ----------------------------------------------------------------------------------------------------- Etkinlik 2 : Verimli ders çalışma teknikleri. Amaç : Öğrencilere programlı ders çalışma tekniklerinin kazandırılması. Yöntem ve Teknik : Grup rehberliği Kaynak-Araç-Gereç : "Rehberlik Dosyası" Verimli Çalışma Broşürü ----------------------------------------------------------------------------------------------------- Etkinlik 3 : Rehberlik servisinin tanıtılarak veli - öğretmen - öğrenci birliğinin öneminin kavratılması. Amaç : Eğitimde bu üç faktörün bağlantısı anlatılarak velilerin Rehberlik S.ervisine katkıda buluna bilmelerinin kavratılması. Yöntem ve Teknik : Grup Rehberliği Kaynak-Araç-Gereç : Rehberlik Servisi Veli - Öğrenci - Öğretmen işbirliği. -----------------------------------------------------------------------------------------------------
3.HAFTA
Etkinlik 1 : Meslek, meslek seçiminin önemi, meslek seçerken nelere dikkat edilmesi, konularında bilgi verilmesi. Amaç : Uygun meslek seçiminin bireyin yaşamındaki rolunu kavratmak, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda seçimini kolaylaştırmak. Yöntem ve Teknik : Grup Rehberliği Kaynak-Araç-Gereç : Bireysel yaşantılar, ilgili kaynaklar, Merkez Meslek Danışma Birimleri ----------------------------------------------------------------------------------------------------- Etkinlik 2 : Sınıf rehberliğinin ve genel problemlerin üzerinde tartışılması. Amaç : Sınıf ve toplum içinde görüş biidirme, problemlerin ortak noktaları üzerinde bilinçlendirme, kendini ifade edebilme yönünün kavratılması. Yöntem ve Teknik : Grup Rehberliği Kaynak-Araç-Gereç : Rehber Öğretmenler -----------------------------------------------------------------------------------------------------
4.HAFTA Etkinlik 1 : Öğrencilerin gelişim dosyaları hakkında bilgilerin tamamlanması. Amaç : Öğrenci hakkında bilgi edinmek. Yöntem ve Teknik : Araştırma Kaynak-Araç-Gereç : Yazılı kaynaklar -----------------------------------------------------------------------------------------------------
5.HAFTA Etkinlik 1 : Eğitici kol, okuldaki eğitici kolların tanıtılması, kollara öğrenci seçilmesi. Amaç : Eğitici kolun ne olduğunu kavratmak, öğrencilerin bilgi ve yeteneklerinin gelişimini sağlamak, sorumluluk sahibi ve yaratıcı üretken bireyler olarak kendini ifade becerisini kazandırmak. Yöntem ve Teknik : Bilgi verme görüşme Kaynak-Araç-Gereç : Ağitici kolla ilgili yönetmelik, eğitici kol listeleri. ----------------------------------------------------------------------------------------------------- Etkinlik 2 : 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı Amaç : Günün anlam ve önemini kavratmak. Yöntem ve Teknik : Sözlü anlatım Kaynak-Araç-Gereç : Yazılı kaynaklar -----------------------------------------------------------------------------------------------------
KASIM
2.HAFTA
Etkinlik 1 : Devamsız öğrencilerin takibi ve gereken önlemlerin veli-idare işbirliği içinde alınması. Amaç : Eğitim sürecinde okula devam etmenin öneminin kavratılması. Yöntem ve Teknik : Sözlü anlatım gözlem ve araştırma. Kaynak-Araç-Gereç : Okul - Aile işbirliği ----------------------------------------------------------------------------------------------------- Etkinlik 2 : Görme ve işitme bozukluğu (işitme aleti ve gözlük kullananlar) fiziksel özürü bulunan öğrencilerin isimlerinin Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi"ne bildirilmesi. Amaç : Okul - veli işbirliği sağlanarak gerekli önlemlerin alınması, Snellen Göz Testi uygulanarak gerekli önlemlerin alınması. Yöntem ve Teknik : Görüşme ve Gözlem - Sağlık taraması Kaynak-Araç-Gereç : Öğretmen - öğrenci - veliler, Snellen Görme Kartı -----------------------------------------------------------------------------------------------------
3.HAFTA Etkinlik 1 : 10 Kasım Atatürk"ün hayatı Amaç : Atatürk İlke ve İnkılaplarını kavratmak. Yöntem ve Teknik : Grup Çalışması Kaynak-Araç-Gereç : Sözlü Anlatım, Yazılı kaynaklar ----------------------------------------------------------------------------------------------------- Etkinlik 2 : Öğrenme güçlüğü olan çocukların belirlenerek Rehberlik Servisine bildirilmesi. Amaç : Öğrenmeyi olumsuz etkileyen faktörlerin belirlenerek sağaltım çalışmalarına gidilmesi. Yöntem ve Teknik : Gözlem, bireysel inceleme Kaynak-Araç-Gereç : Rehberlik Servisi -----------------------------------------------------------------------------------------------------
4.HAFTA Etkinlik 1 : Problemli, uyumsuz, öğrenme güçlüğü, üstün yetenekli öğrencilerin tespit edilmesi ve Rehberlik Servisine bildirilmesi. Amaç : Çeşitli test ve kayıtlardan elde edilen bilgilerin ışığında bu öğrencilerin veli işbirliği ile gerekli önlemlerin alınması. Yöntem ve Teknik : Görüşme, gözlem, bireysel inceleme Kaynak-Araç-Gereç : Sözlü anlatım, Yazılı kaynaklar ----------------------------------------------------------------------------------------------------- Etkinlik 2 : "24 Kasım Öğretmenler Günü ve Atatürk"e Başöğretmenlik Verilmesi" yıldönümünün kutlanması. Amaç : Türk Milli Eğitiminin Amaçları doğrultusunda görev yapan öğretmenlerin mesleki ve toplumsal konumlarını gerçek yerine oturtmak. Yöntem ve Teknik : Sözlü anlatım, bilgi verme, tartışma Kaynak-Araç-Gereç : Yazılı kaynaklar, bireysel yaşantılar ----------------------------------------------------------------------------------------------------- Etkinlik 3 : Kopya çekme ve devamsızlığın başarısızlığa etkisi. Amaç : Dürüst bireyler olarak yetiştirilmelerini sağlamak, okula devamının önemini kavratmak, dürüst olmadıklarında ve devamsızlık yaptıklarında karşılaşacak sıkıntıları farkettirmak. Yöntem ve Teknik : Grub Rehberliği Kaynak-Araç-Gereç : Bireysel yaşantılar -----------------------------------------------------------------------------------------------------
5.HAFTA Etkinlik 1 : Devamsızlıkların takip edilmesi ve nedenleri üzerinde durulması. Amaç : Öğrencilerin okula devamını sağlamak, devamsızlık nedenlerini okul - veli işbirliği içinde ortadan kaldırmak. Yöntem ve Teknik : Görüşme, bilgi verme, tartışma Kaynak-Araç-Gereç : Rehberlik ve Psi.Danş. Servisi, okul idaresi, Öğretmenler, veliler, öğrenciler ----------------------------------------------------------------------------------------------------- Etkinlik 2 : Veli toplantısı Amaç : Öğrencilerin problemleri, başarısızlık nedenleri vb. konularda ailelerle işbirliğinde bulunulması. Yöntem ve Teknik : Görüşme, Grup rehberliği Kaynak-Araç-Gereç : Öğrenci - veli - Rehberlik Servisi işbirliği -----------------------------------------------------------------------------------------------------
ARALIK
2.HAFTA Etkinlik 1 : Anne - baba ve genç ilişkileri ve karşılaşılan olumsuzluklar üzerinde tartışma konusu. Amaç : Anne - babalar ile sağlıklı ilişkiler kurmalarına yardımcı olmak. Yöntem ve Teknik : Grup Rehberliği Kaynak-Araç-Gereç : Bireysel yaşantılar, Rehberlik Servisi ----------------------------------------------------------------------------------------------------- Etkinlik 2 : Okul genelinde veli toplantısı (../.../199. Saat: 00.00) Amaç : Okul idaresi ve veli işbirliğinin sağlanması Yöntem ve Teknik : Grup ve bireysel görüşme Kaynak-Araç-Gereç : Gözlem ve not çizelgesi ----------------------------------------------------------------------------------------------------- Etkinlik 3 : Başarılı zaman denetimi ile ilgili bilgi verilmesi. Amaç : Planlı yaşama ve çalışma alışkanlığının kazandırılması ve zamanı etkili ve verimli kullanmanın sağlanması. Yöntem ve Teknik : Grup Rehberliği, Bilgi verme Kaynak-Araç-Gereç : Öğretmenler odasındaki Rehberli Dosyası "Okullarımızda Rehberlik" Broşürü -----------------------------------------------------------------------------------------------------
3.HAFTA Etkinlik 1 : Verimli çalışma ve özet çıkarma hakkında bilgi verilmesi. Amaç : Planlı ders çalışma alışkanlığının kazandırılması. Yöntem ve Teknik : Grup Rehberliği - Bilgi verme Kaynak-Araç-Gereç : Yazılı kaynaklar - Bireysel Yaşantılar - "Verimli Çalışma Broşürü" ----------------------------------------------------------------------------------------------------- Etkinlik 2 : Boş zamanın değerlendirilmesi - zamanın verimli ve planlı kullanılması hakkında bilgi aktarımı. Amaç : Zamanın verimli kullanılmasının sağlanmas, programlı yaşama alıştırılması ve öğrencinin başarı düzey,inin yükseltilerek sosyalleşmesinin sağlanması. Yöntem ve Teknik : Grup Rehberliği - Bireysel yaşantılar - Görüşme Kaynak-Araç-Gereç : Yazılı kaynaklar - Bireysel yaşantılar - Rehberlik Dosyası -----------------------------------------------------------------------------------------------------
4.HAFTA
Etkinlik 1 : Etkili konuşma, dinleme, anlama ve iletişim becerileri hakkında bilgi verilmesi. Amaç : İletişim becerilerinin kazandırılması, sosyal toplumda başarılı iletişimin sağlanması. Yöntem ve Teknik : Grup Rehberliği Kaynak-Araç-Gereç : Yazılı kaynaklar - Bireysel yaşantılar ----------------------------------------------------------------------------------------------------- Etkinlik 2 : Ortaokul bittikten sonra öğrencilerin gidebilecekleri üst eğitim kurumlarının tanıtılması Mesleki Rehberlik Amaç : Ortaokul sonrası öğrencilerin mesleki yaşantılarını belirlemede okula devam etmeyi düşünmeyen öğrencilerin bundan sonraki yaşantılarındaki olası alternatiflerin belirlenmesi. Yöntem ve Teknik : Grup Rehberliği Kaynak-Araç-Gereç : Mesleki Rehberlik Bölümü -----------------------------------------------------------------------------------------------------
OCAK
1.HAFTA Etkinlik 1 : 2.Kademe 8.sınıflarda ve ara sınıflarda ortaokul sonu DPY sınavları hakkında bilgi verilmesi. Amaç : Okul sonrası öğrencilerin mesleki yaşantılarını belirlemede yol gösterme.. Yöntem ve Teknik : Grup Rehberliği Kaynak-Araç-Gereç : Okul idaresi ----------------------------------------------------------------------------------------------------- Etkinlik 2 : Öğrencilerin öğrenim durumlarına göre ilgi ve yetenekleri gözönünde bulundurularak üst öğretim kurumları hakkında bilgi verilmesi. Amaç : Üst öğrenimlerde öğrencilere rehberlik Yöntem ve Teknik : Grup Rehberliği Kaynak-Araç-Gereç : Rehberlik Servisi - Okul idaresi - Mesleki Danışma Merkezi -----------------------------------------------------------------------------------------------------
2.HAFTA Etkinlik 1 : Başarısızlık nedenlerinin tartışılması. Amaç : Başarısızlık nedenleri okul-aile işbirliği içerisinde ortadan kaldırmak. Yöntem ve Teknik : Grup Rehberliği Kaynak-Araç-Gereç : Okul-Aile ----------------------------------------------------------------------------------------------------- Etkinlik 2 : "Kimdir Bu ?" Testinin uygulanması. Amaç : Öğrencilerin sınıf içinde kendilerini arkadaşlarının gözleriyle nasıl tanımlıyorlar ? Sınıf içi sivrilmiş öğrencilerin tespiti. Yöntem ve Teknik : Grup Rehberliği Kaynak-Araç-Gereç : Rehberlik Servisi ----------------------------------------------------------------------------------------------------- 3.HAFTA Etkinlik 1 : Yarı dönem sonu Rehberlik faaliyetlerinin program doğrultusunda değerlendirerek raporlaştırılması. Amaç : Hazırlanan Yıllık Rehberlik Prohramının işlerliğinin tespiti. Yöntem ve Teknik : Yarıyıl sonu raporları Kaynak-Araç-Gereç : .. İ.Ö.O. Yıllık Çerçeve Programı Rehberlik Servisine en geç .../.../199. tarihinde ulaştırılacak. -----------------------------------------------------------------------------------------------------
4.HAFTA Etkinlik 1 : Sınıf öğretmenliği ve Rehberlik Servisi etkinliklrinin öğrencilerle değerlendirilmesi. Amaç : Öğrencilerden gelen geri bildirimler doğrultusunda hizmetlere etkinlik kazandırmak. Yöntem ve Teknik : Tartışma Kaynak-Araç-Gereç : Bireysel yaşantılar -----------------------------------------------------------------------------------------------------
ŞUBAT
3.HAFTA Etkinlik 1 : Sömestre tatili sonunda öğrencilerle genel bir değerlendirme yapılması. Amaç : Planlı yaşama alışkanlıpğının ve kendini ifade etme becerisini kazandırma. Yöntem ve Teknik : Grup Tartışması Kaynak-Araç-Gereç : Breysel yaşantılar ----------------------------------------------------------------------------------------------------- Etkinlik 2 : Öğrencilerin gelişim dosyasındaki bilgilerin tamamlanması. Amaç : Öğrenciler hakkında bilgi edinme. Yöntem ve Teknik : Araştırma Kaynak-Araç-Gereç : Yazılı kaynaklar -----------------------------------------------------------------------------------------------------
4.HAFTA Etkinlik 1 : Basın yayın organlarından faydalanma, sanat ve kültür etkinliklerini takip etme. Amaç : Oğrencilerin okulda okutulan kitap ve kaynaklar dışında da türlü yazılı, sözlü ve görsel yayınlardan yararlanarak, kendini geliştirme alışkanlığını kazandırmak. Yöntem ve Teknik : Bilgi verme - Tartışma Kaynak-Araç-Gereç : İlgili dökümanlar - Bireysel yaşantılar ----------------------------------------------------------------------------------------------------- Etkinlik 2 : Görme şikayeti olan öğrencilerin Rehberlik Servisine bildirilmesi. Amaç : Snellen Göz testi uygulayarak görme bozukluğu tespit edilen öğrencilerin bir göz doktoruna gönderilmesini sağlamak. Yöntem ve Teknik : Görüşme - ağlık taraması Kaynak-Araç-Gereç : Öğrenci-aile-okul işbirliği - Snellen Göz Taraması -----------------------------------------------------------------------------------------------------
5.HAFTA Etkinlik 1 : Verimli ders çalışma yöntemlerine ilişkin başarısızlık sebepleri üzerine grup tartışması düzenlenmesi. Amaç : Okul başarı düzeyinin yükseltilmesi, öğrencilerin planlı ve programlı ders çalışma tekniklerinin geliştirilmesi. Yöntem ve Teknik : Grup Rehberliği Kaynak-Araç-Gereç : Rehberlik Dosyası - Verimli Çalışma Yöntemleri broşürü ----------------------------------------------------------------------------------------------------- Etkinlik 2 : Sınıf içerisinde yaşanılan toplumsal problemler konulu bir tartışmanın düzenlenmesi. Amaç : Okulun içinde-dışında kişiliğinden gelen veya çevresinin toplumun etkileri sonunda ortaya çıkan problemleri çozebilecek yeterliliği kazanabilmesi. Yöntem ve Teknik : Grup Rehberliği Kaynak-Araç-Gereç : Bireysel yaşantılar -----------------------------------------------------------------------------------------------------
MART 2.HAFTA Etkinlik 1 : Davranışların sorumluluğunu almak ve özeleştiri konulu bir tartışmanın düzenlenmesi. Amaç : Bireyin kendisi ve çevresi hakkında edindiği bilgileri özümseyi, ayrıntılı ve gerçekçi bir BEN kavramını geliştirmesi ve doğru karar veren kişiler olmalarına yardımcı olmak. Yöntem ve Teknik : Grup Rehberliği Kaynak-Araç-Gereç : Bireysel yaşantılar ----------------------------------------------------------------------------------------------------- Etkinlik 2 : Öğrenci - öğretmen ve anne - baba ilişkilerinde öğrencilerinin sorunlarının tartışılması. Amaç : Sosyal ilişkilerinde anlayışlı, saygılı ve ölçülü olabilmelerine, çevreyle olumlu ilşkiler kurabilme becerilerinin geliştirilmesi. Yöntem ve Teknik : Grup Rehberliği Kaynak-Araç-Gereç : Breysel yaşantılar -----------------------------------------------------------------------------------------------------
3.HAFTA Etkinlik 1 : İstiklal Marşının kabulü, Çanakkale Zaferinin anlam ve önemi konulu çalışmaların yapılması. Amaç : Türk Milli Eğitiminin Amaç ve ilkeleri doğrultusunda bilinçlendirme. Yöntem ve Teknik : Grup Çalışması - Tartışma Kaynak-Araç-Gereç : Yazılı kaynaklar ----------------------------------------------------------------------------------------------------- Etkinlik 2 : Sınıf içi problemli, öğrenme güçlüğü olan çocukların belirlenerek Rehberlik Servisine bildirilmeleri. Amaç : Ruhsal yönden sağlıklı ve topluma yararlı, kendini gerçekleştirmiş bir kişi olarak yetişmelerine yardım etme. Yöntem ve Teknik : Gözlem - Bireysel görüşme Kaynak-Araç-Gereç : Öğrenci-veli-öğretmen işbirliği içinde - Rehberlik Servisi -----------------------------------------------------------------------------------------------------
4.HAFTA Etkinlik 1 : Sevgi ve saygı Amaç : Sevginin öğrenilebilen bir duygu olduğunu kavratmak, toplumsal ilişkilerde saygının önemini vurgulamak. Yöntem ve Teknik : Grup Rehberliği Kaynak-Araç-Gereç : Bireysel yaşantılar - Yazılı kaynaklar ----------------------------------------------------------------------------------------------------- Etkinlik 2 : Eğitsel kol takibi Amaç : Sosyal konularda öğrencilerin yetiştirilmesinde yardımcı olmak. Yöntem ve Teknik : Grup Rehberliği Kaynak-Araç-Gereç : Bireysel yaşantılar - Yazılı kaynaklar -----------------------------------------------------------------------------------------------------
NİSAN 1.HAFTA Etkinlik 1 : "Kime Göre Ben Neyim?" anketinin yapılması. Amaç : Öğrencilerin kendilerini algılayabilmelerine sağlayabilme "BEN" kavramını tanıyabilme. Yöntem ve Teknik : Anket Kaynak-Araç-Gereç : Rehberlik Servisi ----------------------------------------------------------------------------------------------------- Etkinlik 2 : Meslek ve meslek seçiminin önemi ve meslek seçerken nelere dikkat edilmeli konulu bilgi aktarımı. Amaç : Uygun meslek seçiminin, bireyin yaşamındaki önemini kavretmak ilgi ve yetenekleri doğrultusunda seçiminde yardımcı olmak. Yöntem ve Teknik : Grup Rehberliği Kaynak-Araç-Gereç : Mesleki Danışma Merkezi - Bireysel yaşantılar -----------------------------------------------------------------------------------------------------
2.HAFTA Etkinlik 1 : Devamsızlık Nedenleri üzerinde öğrencilerle görüşme ve en çok devamsızlık yapılan derslerin ve günlerin tespit edilmesi, veli ve ilgili öğretmenle görüşülmesi. Amaç : Öğrencilerin okula devamını sağlamak, Eğitim ve öğretimin yararı ve önemini kavratmak. Yöntem ve Teknik : Görüşme Kaynak-Araç-Gereç : İlgili Müdür Yardımcısı ve veli ----------------------------------------------------------------------------------------------------- 3.HAFTA Etkinlik 1 : Türk Büyükleri ve Türk Milletinin tarih içindeki yeri konulu tartışmanın yapılması. Amaç : Türk Tarihinin öneminin kavratılması. Yöntem ve Teknik : Bilgi verme Kaynak-Araç-Gereç : Yazılı kaynaklar -----------------------------------------------------------------------------------------------------
4-5.HAFTA Etkinlik 1 : 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı Amaç : Günün anlam ve önemini kavratmak Yöntem ve Teknik : Bilgi verme Kaynak-Araç-Gereç : Yazılı kaynaklar -----------------------------------------------------------------------------------------------------
MAYIS
2.HAFTA Etkinlik 1 : Öğrenci Kişisel Dosyalarının doldurulması Amaç : Öğrencilerle ilgili bilgilerin kaydedilmesi Yöntem ve Teknik : Görüşme - Gözlem Kaynak-Araç-Gereç : Kişisel Dosyalar ----------------------------------------------------------------------------------------------------- Etkinlik 2 : Öğrenci-veli ve ders konulu sınıf öğretmenleri ile yapılabilecek bireysel görüşmeler. Amaç : Okul başarı düzeyinin artırılması Yöntem ve Teknik : Bireysel görüşme Kaynak-Araç-Gereç : Kişisel bilgiler -----------------------------------------------------------------------------------------------------
3.HAFTA Etkinlik 1 : Çağdaş insan ve çevre temizliği Amaç : Kendilerine ve çevrelerine karşı sorumluluk almalarını sağlamak Yöntem ve Teknik : Grup Rehberliği Kaynak-Araç-Gereç : Bireysel yaşantılar - Yazılı kaynaklar ----------------------------------------------------------------------------------------------------- Etkinlik 2 : Öğrenci Kişisel Dosyalarının doldurulması Amaç : Öğrencilerle ilgili bilgilern kaydedilmesi Yöntem ve Teknik : Görüşme - Gözlem Kaynak-Araç-Gereç : Kişisel dosyalar -----------------------------------------------------------------------------------------------------
4.HAFTA Etkinlik 1 : 19 Mayıs Atatürk"ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı Amaç : Günün anlam ve önemini kavratma Yöntem ve Teknik : Bilgi verme Kaynak-Araç-Gereç : Yazılı kaynaklar -----------------------------------------------------------------------------------------------------
5.HAFTA Etkinlik 1 : Eğitsel kol takibi Amaç : Sosyal konumda öğrencilerin daha iyi yetiştirilmesi Yöntem ve Teknik : Grup Rehberliği Kaynak-Araç-Gereç : Bireysel yaşantılar - Yazılı kaynaklar -----------------------------------------------------------------------------------------------------
HAZİRAN
2.HAFTA Etkinlik 1 : Sınıf öğretmenliği ve Rehberlik Psikolojik Danışma Servisi etkinliklerinin öğrencilerce değerlendirilmesi. Amaç : Öğrencilerden gelen eleştiri ve öneriler doğrultusunda bir sonraki öğretim yılı hizmetlerine etkinlik kazandırmak. Yöntem ve Teknik : Tartışma Kaynak-Araç-Gereç : Bireysel yaşantılar -----------------------------------------------------------------------------------------------------
3.HAFTA Etkinlik 1 : Tatili nasıl değerlendirecekleriyle ilgili bilgi verme Amaç : Tatilin verimli geçmesi ve çalışma düzeyinin kurulmasını sağlamak. Yöntem ve Teknik : Tartışma - Bilgi verme Kaynak-Araç-Gereç : Bireysel yaşantılar ----------------------------------------------------------------------------------------------------- Etkinlik 2 : Öğrencilerin tatil beklentileri ve yıl boyunca başarısızlık sebepleri hakkında sohbet. Amaç : Tatilin zamanı boş geçirmek olmadığını kavratmak. Yöntem ve Teknik : Tartışma Kaynak-Araç-Gereç : Bireysel yaşantılar -----------------------------------------------------------------------------------------------------
AÇIKLAMA: Bu program Okul Rehberlik Hizmetleri Yönergesi"ne uygun olup; Rehberlik Servisi Yıllık Çalışma Planı çerçevesinde sınıf danışman öğretmenlerine hazırlayacakları çalışma planını esas olmak üzere hazırlanmıştır. Okulun özelliğine, imkan ve şartlarına göre, bazı konular eklenebilir veya değiştirilebilir. Bütün öğretmenler, her dönem sonu yaptıkları etkinlikleri, yapamadıkları etkinlikleri, nedenleri, sonuçları ve önerilerini kapsayan "RAPOR" halinde hazırlayarak Okul Rehberlik Hizmetleri Bölümüne teslim edeceklerdir.
.. Okul Rehber Öğretmeni UYGUNDUR ?..../../??? ... Okul Müdürü
[ Yazan : vuslat | Okunma : 3005 ]
|
|
|
|
|
|
|
|