FEN KURDU LGS SORU BANKASI |
|
FEN KURDU LGS SORU BANKASI |
 |
 |
|
|
|
|
|
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ KAPSAMINDA ÇALIŞMALAR |
|
Yazılar ||
Eğitim Yazıları ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ KAPSAMINDA ÇALIŞMALAR
AÇIKLAMA Sevgili Öğrenciler, Aşağıdaki çok seçmeli test soruları, sizin ?Ölçme ve Değerlendirme Konusundaki Temel Kavramlar? hakkındaki başarınızı ölçmek için hazırlanmış 10 sorudan oluşmaktadır. Evvela size en kolay gelenleri cevaplandırınız. Zamanınız artarsa zorluk çektiğiniz sorulara dönersiniz. Mümkün olduğu kadar çabuk cevaplayınız. Doğruluğuna tam olarak inanmadığınız soruları da cevaplamağa gayret ediniz. Yalnız, hiç bilmediğiniz sorularda şansa dayanan tahminlerle işaretleme yapmayınız. Soruları cevaplandırmanız için yeteri kadar zaman verilmiştir. 20 dakika sürelidir. Her soru altında biri doğru olmak üzere 4 ifade vardır. Doğru olanı seçerek cevap kağıdınızın gereken yerini karalayınız. Soru kağıdına bir şey yazmayınız. Başarılar dileğiyle...
SORULAR 1. Aşağıdakilerden hangisi doğrudan ölçme tanımıdır?
A-Doğrudan ölçme, ölçme konusu olan özelliğin kendisini dolaylı olarak ölçmektir. B-Doğrudan ölçme belli bir nesnenin yada nesnelerin özelliğe sahip olup olmadığının, sahipse sahip oluş derecesinin gözlenip gözlem sonuçlarının sembollerle ve özellikle sayı sembolleriyle ifade edilmesidir. C-Doğrudan ölçme belli bir özelliğe sahip oluş miktarı bakımından nesneleri bir sıraya koymakla elde edilir. D-Doğrudan ölçme, nesneleri, belli bir yönden benzeyip benzemediklerine göre sınıflandırılmasıdır.
2. Aşağıdakilerden hangisi dolaylı ölçmenin özelliklerinden değildir?
A-Eğitimde ölçme genellikle dolaylıdır. B-Dolaylı ölçek, eğitimdeki ölçme sonuçlarına daha çok hata karışması olasılığını arttırır. C-Doğrudan ölçülemeyen özellikler, onlarla ilgili olduğu bilinen ya da ilgili olduğu sanılan başka bir özellik gözlenerek, dolaylı olarak ölçülürler. D-İllere kod numarası verilmesi dolaylı ölçmeye örnek olarak verilebilir.
3-Aşağıdakilerden hangisi eşit aralıklı ölçeğin özelliklerinden biri değildir?
A-Eşit aralıklı ölçeklerde tanımlanmış değişmez bir birim vardır. B-Eşit aralıklı ölçeklerde birimler toplanıp çıkarılabilir. C-Eşit aralıklı ölçeklerdeki başlangıç noktasının sağa sola, ileri geri kaydırılması sonucu değiştirmez D-Eşit aralıklı ölçeklerde elde edilen sonuçlar arasında asimetrik ve geçişlilik özellikleri vardır.
4- Aşağıdakilerden hangisi sınıflandırmalı ölçeğin özelliklerinden biridir?
A-Geçişlilik C-Güvenirlilik B-Analitik D-Sabitlik 5- ?Nesnelere sayılar verme işi değişik kurallara göre yapılabileceğinden, bu kuralların gerekli kıldığı çeşitli ölçekler vardır.? Aşağıdakilerden hangisi bu ölçek türlerinden birisi değildir?
A-Sınıflamalı ölçek C-Eşit ağırlıklı ölçekler B-Dolaylı ölçek D-Sıralamalı ölçekler
6- Aşağıdakilerden hangisi eşit aralıklı ölçeği ölçme aracıdır?
A-Kadın C-Termometre B-50 kg D-Dul
7- Miladi takvimde İsa?nın doğumu, Hicri takvimde ise Hz. Muhammet?in Mekke?den Medine?ye göçü başlangıç (sıfır) noktası alınmıştır. Miladi takvimde güneş yılı, Hicri takvimde ay yılı birim olarak kabul edilmiştir. Yukarıdaki örnek aşağıdakilerden hangisine aittir?
A-Eşit aralıklı ölçek C-Sıralamalı ölçek B-Sınıflamalı ölçek D-Dolaylı ölçek
8- Hicri olarak 1203 yılında ölmüş birisi Miladi olarak kaç yılında ölmüştür? A-1603 C-1789 B-1453 D-1900
9- Aralıklı ölçek üzerindeki saymaca sıfır noktası yerine doğal ya da gerçek sıfır noktası konulabilirse elde edilen ölçeğe ....... ölçek adı verilir. Yukarıdaki noktalı yere aşağıdakilerden hangisi uygundur?
A-Sıralamalı C-Eşit aralıklı B- Oranlı D-Dolaylı
10-?Belli bir özelliğe sahip oluş miktarı bakımından nesneleri bir sıraya koymakla elde edilir. Bu ölçekte nesneler, bir özelliğe sahip olandan en çok sahip olana ya da en çok sahip olandan en az sahip olana doğru sıralanır ve sonradan her bir sıraya bir sayı verilir.? Bu sıraya sahip olan ölçek türü aşağıdakilerden hangisidir? A-Sıralamalı ölçek C-Doğrudan ölçek B -Sınıflamalı ölçek D-Dolaylı ölçek
CEVAP ANAHTARI
1-A 2-D 3-D 4-A
5-B 6-C 7-A 8-C 9-B 10-A
SORULARIN DÜZEYLERİ VE HEDEF DAVRANIŞLARI
1. SORU Düzey: Bilgi Hedef: Öğrencinin ölçme konusundaki tanım bilgisini tespit etmek.
2. SORU Düzey: Bilgi Hedef: Öğrencinin dolaylı ölçme konusundaki bilgi düzeyini saptama.
3. SORU Düzey: Bilgi Hedef: Öğrencinin eşit aralıklı ölçek konusundaki bilgisini saptama.
4. SORU Düzey: Bilgi Hedef: Öğrencinin sınıflandırmalı ölçek konusundaki bilgisini saptama.
5. SORU Düzey: Kavrama Hedef: Öğrencinin verilen bir cümlenin yorumlanarak ölçek konusuyla ilişkilendirilmesini sağlama.
6. SORU Düzey: Uygulama Hedef: Öğrencinin eşit aralıklı ölçek konusundaki bilgilerini değişik alanlara uygulayıp uygulamamasını saptama.
7. SORU Düzey: Kavrama Hedef: Öğrencinin kendisine verilen bir bilgiden o konu hakkında genellemeleri bulabilme gücünü saptama.
8.SORU Düzey: Uygulama Hedef: Öğrencinin hicri takvimi miladi takvime çevirebilme yetisini saptama.
9.SORU Düzey: Kavrama Hedef: Öğrencinin eksik verilen bir cümleyi tamamlama yetisini saptama.
10. SORU Düzey: Bilgi Hedef: Öğrencinin sıralama ve ölçek konusundaki teorinin yapısını bilip bilmediğini saptama.
SORULAR 1- ?Belli bir nesnenin ya da nesnelerin belli bir özelliğe sahip oluş derecesinin gözlenip, gözlem sonuçlarının sembollerle ve özel- likle sayı sembolleriyle ifade edilmesine? ne ad verilir?
A) Ölçek B) Değerlendirme C) Ölçme D) Geçişlilik E) Anlamlandırma 2- ?Sınıflandırma ya da adlandırma ölçeğinin iki özelliği vardır. Bunlardan birisi simetrik, ötekisi geçişliliktir. Örneğin; bir ak- raba sınıfını ele alalım. Ali Velinin akrabası ise Veli de Alinin akrabasıdır. Bu ilişkiye Simetrik adı verilir.?
Yukarıda açıklaması yapılmış olan simetrik özelliğinin sem- bolle gösteriliş şekli aşağıdakilerden hangisidir?
A) A=B ise B=A dır . B) B=A ise B=C dır. C) A=B ise B=C dır. D) B=A ise B< C dır. E) A<B ise B&qt;A dır.
3- Aşağıdakilerden hangisi sıralamalı ölçeğin özelliklerinden biri değildir?
A) Başlangıç noktası ve sıralar sabit değildir. B) Eşit birimlere bölünmüş olduğundan, birimler toplanıp çıkarılabilir. C) Elde edilen sonuçlar arasında geçişlilik ve asimetrik İlişki vardır. D) Belli bir özelliğe sahip oluş miktarı bakımından nesneleri bir sıraya koymakla elde edilir. E) Yorumlanmasında biraz dikkatli olunması koşuluyla sıra farkları korelasyonu hesaplanabilir. 4- Ahmet?in oturduğu odanın sıcaklığı 20 Santigrattır. Bu odanın sıcaklığı kaç Fahrenaytdır?
A) 68 B) 48 C) 23 D) 73 E) 23
5- Aşağıda, ölçekler ile kullanılabilecek bazı İstatistiksel teknikler eşleştirilmiştir. Bu eşleştirmelerden hangisi yanlıştır?
A) Sıralamalı ölçek = ortanca, yüzdelikler. B) Eşit aralıklı ölçek = ortalama,standart kayma. C) Oranlı ölçek = pearson-çarpım momentleri korelasyon katsayısı. D) Sınıflamalı ölçek = frekanslar sayısı, mod. E) Sıralamalı ölçek = sıra farkları korelasyon katsayısı.
6- ?Bu ölçeklerdeki başlangıç (sıfır) noktası keyfi olarak saptanır ve bu noktanın sağa sola, ileriye geriye kaydırılması sonucu değiştirmez.? Aşağıdakilerden hangisi bu yapıya sahip olan ölçektir?
A) Sınıflamalı ölçek. B) Sıralamalı ölçek. C) Oranlı ölçek. D) Eşit aralıklı ölçek. E) Dolaylı ölçek. . 7- ?Ölçmede genellikle araç kullanılır. Ölçme aracı kullanmak iki bakımdan gerekli ve yararlıdır. Birincisi, ölçme aracı gözlemin duyarlılığını artırır ve daha doğru sonuç verir. İkincisi de, ölçme işlemini...?
Yukarıda noktalı olarak gösterilen yere aşağıdakilerden hangisi uygundur?
A) Hızlandırır B) genelleştirir C) Özelleştirir D) Sevdirir E) Kolaylaştırır
8- 100 soruluk bir tarih imtihanında değerlendirme ölçütü olarak 65 kabul edilmiştir. Bu imtihandan geçebilmeleri için öğrenci- lerin en az kaç tane soruyu doğru cevaplamaları gerekmektedir?
A) 50 B) 65 C) 60 D) 70 E) 75
9- ?Değerlendirme, bir yargılama işlemidir ve iki şeyin karşılaş- tırmasına dayanır? ifadesi ne demektir?
A) Değerlendirme, belli bir özelliğin ya da durumun gözlenip gözlem sonucunun sembollerle ifade edilmesidir. B) Değerlendirme, ölçümlerden bir anlam çıkarmak ve ölçülen nesneler hakkında bir değer yargısına ulaşmaktır. C) Değerlendirme, imtihanlardan alınan iki puanın karşılaştı- rılmasıdır. D) Değerlendirme, genellikle belli bir maksat için, nesneler hakkında değer yargısı vermek için yapılır. E) Değerlendirme, derslerden alınmış olan iki notun karşılaştırılmasıdır.
10) Eğitimde ölçme ve değerlendirme dersinin öğretmen adaylarına okutulmasının en önemli nedeni aşağıda- kilerden hangisidir?
A) Öğretmenlerin meslek hayatları sırasında belli bir maksat için, kişilere ilişkin en doğru kararı verebil- meleri için okutulur. B) Öğretmenlerin meslek hayatları sırasında karşılarına çıkabilecek matematiksel sorulara en doğru cevabı verebilmeleri için. C) Öğretmenlere genel bir bilgi kazandırmak için. D) Öğretmenlerin, öğrencileri yazılı kağıtlarına en doğru notu verebilmeleri için. E) Toplum içerisinde yaşantıları sırasında kendilerine yardımcı olabileceği için.
11) Aşağıdakilerden hangisi oranlı ölçek esasına göre geliştirilmemiştir? A) Metre B) Saat B) Kilogram C) Güç ölçütleri E)Termometre
************************************
HEDEF DAVRANIŞLAR
1) Bilgi düzeyindeki sorular;
SORU 1-Hedef davranış: Öğrencinin ölçme teriminin tanımını bilip bilmediğini ölçmek. (terim bilgisi ) SORU 3-Hedef davranış : Sıralamalı ölçeğin özelliklerini bilip bilmediğini ölçmek.(özgül olguların bilgisi) SORU 5- Hedef davranış: Eğitimde ölçme ve değerlendirme konusunun istatistik bilimi ile ortak olan yönlerinin bilinip bilinmediğini ölçmek. (özgül bilginin anlam ve yolları) SORU 6- Hedef davranış: Öğrencinin eşit aralıklı ölçek Konusundaki teorinin yapısının bilinip bilinmediğini ölçmek. (bir alandaki evrensellerin ve soyutlamaların bilgisi)
2) Kavrama düzeyindeki sorular;
SORU 2- Hedef davranış: Öğrencinin sözel bir ifadeyi sembolik forma dönüştürüp dönüştüremediğini ölçmek.(çeviri) SORU 7- Hedef davranış : öğrencinin bir iletişimde betimlenen hareket tarzlarını yordama veya kestirme konusunda ki kabiliyetini ölçmek.(öteleme) SORU 9- Hedef davranış: Öğrencinin bir iletişim bütünündeki esas fikirleri kavrayıp kavramadığını ölçmek .(yorumlama)
3) Uygulama düzeyindeki sorular;
SORU 8- Hedef davranış: Öğrenciye değerlendirme konusunda verilmiş olan bir açıklamadan, bir sorudan doğru cevaba gidip gidemediğini ölçmek. SORU 4- Hedef davranış : Verilen bir problemin çözümünü yapıp yapamadığını ölçmek. SORU 9- Hedef davranış: Genel olarak dersin öğrenci tarafından kavranıp kavranamadığını ölçmek. SORU 11- Hedef davranış: Genel bir bilgiden özele inilip inilemediğini ölçmek.
ANAHTAR
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME KONUSUNDAKİ TEMEL KAVRAMLAR TESTİ
KONU: AD-SOYAD: NUMARASI: SINIFI: TEST TARİHİ: PUANI:
A B C D E 1- = = = = = 2- = = = = = 3- = = = = = 4- = = = = = 5- = = = = = A B C D E 6- = = = = = 7- = = = = = 8- = = = = = 9- = = = = = 10- = = = = = 11- = = = = =
-------------------------------------------------- Doğru cevaplar
1- C 2-A 3-B 4-A 5-C 6-D 7-E 8-B 9-B 10-A 11-E
[ Yazan : vuslat | Okunma : 3452 ]
|
|
|
|
|
|
|
|