EK - 12: GEZİ - GÖZLEM - İNCELEME FORMU ( Öğretmenler İçin )
Aşağıdaki formda gezi-gözlem-inceleme süreci ile ilgili ifadeler verilmiştir. Öğrenci becerilerini kapsayan bu ifadeler için öğrencilerinizi en iyi şekilde ifade eden performans düzeyinin altına ( X ) işareti koyunuz.
Öğrencinin Adı Soyadı:
Gezi Konusu: Tarih:
Gözlenen Özellikler |
Performans Düzeyi
Çok İyi ( 3 ) |
Orta ( 2 ) |
Çok Yetersiz ( 1 ) | |
1. Gezi-gözlem amacını belirleme |
|
|
|
2. Gezide nelerin gözlem ve inceleme konusu olduğunu belirleme |
|
|
|
3. Gezide uyulacak kuralları bilme |
|
|
|
4. Gezi yerine varıncaya kadar uyumsuz hareketlerden kaçınma |
|
|
|
5. Gezi düzenine uygun davranma |
|
|
|
6. Gezi yerine varıldığında, gerekli gözlem ve incelemeleri yapma |
|
|
|
7. Gerektiğinde öğretmenine veya ilgili kişilere sorular sorma |
|
|
|
8. Gerekli notları alma |
|
|
|
9. Gözlem ve incelerinden sonuçlar çıkarma |
|
|
|
10. Geziyle ilgili değerlendirme yapma |
|
|
|
11. Gezi, gözlem ve incelemeyle ilişkin rapor hazırlama |
|
|
|
Öneri ve Düşünceler
.........................................................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................................................