-
fenci.gen.tr
 
 
   

MENÜ
  FEN FEN BİLİMLERİ MENÜSÜ
fen Fen Yazılıları (5-6-7-8.Sınıf)
Bilim Uygulamaları Yazılıları
BEP Yazılı Soruları
Fen Planları (Yıllık-Günlük-Bep)
Fen Zümre Toplantı Tutanakları
Fen Şube Toplantı Tutanakları
Fen Sunu ve Slaytları
Fen Çalışma Kağıtları
Önce Konu-Sonra Soru
Fen TEST Soruları İndir
Fen Konu Özetleri-1
Fen Konu Özetleri-2
Bilim,Fen ve Teknoloji Kulübü
MEB Kazanım Testleri (Tüm Yıllar)
LGS Denemeleri
PYBS Soruları ve Cevapları
Fen Ders Kitapları
fenkurdu.gen.tr


İLETİŞİM
Bize Ulaşın
Öğretmen Grubumuz-1
Öğretmen Grubumuz-2

 

Çalışma Süresini Planlamak
  Yazılar || Eğitim Yazıları
   Çalışma Süresini Planlamak


Çalışma Süresini Plânlamak

Günümüzde anne-babaların ve öğretmenlerin en şikâyet ettiği konulardan birisi çocuklarının, derslerine yeterince zaman ayırmadığı konusudur. Yazımda kısaca ders çalışabilmenin vazgeçilmezi olan plânlama konusunu işleyeceğim. 
                                             
Öğrenciler olarak başarıyı yakalamak istiyorsanız bu işe çalışma süresini plânlayarak başlamalısınız. Önce kaba bir plân hazırlanır ve bir-iki gün bu çalışma programı denenir. Böylece hangi dersi ne zaman çalışacağınız belirlenmiş olur.  Örneğin: Matematikten hoşlanıyorsanız ve fizik/kimya size zor gelen derslerse fizik-matematik-kimya şeklinde çalışırken aynı zamanda kendinize dinlenme vermiş olursunuz. Ders çalışılırken dikkat edilmesi gereken bir püf nokta da dikkat gerektiren dersleri dikkatin en yoğun toplandığı saate bırakmaktır. Genelde bu saat kişiden kişiye değişmekte olsa da günün erken saatleridir. Çalışırken önce okuması gereken konu bölümleri dikkatle okunmalıdır. Önemli ve akılda tutulması gereken yerler not alınmalıdır. Not tutularak yapılması gereken dersler geç vakitlerde çalışılabilir. Çünkü yazılı çalışılan derslerde yanlışlar gözle görülebildiği için düzeltmek daha kolaydır.

Haftalık ders programı hazırlanmalı ve bu programa ders dışı uğraşılar da konulmalıdır. Zaman olmadığı düşünülerek diğer faaliyetleri programa koymamak sadece kendini aldatmaya ve program dışı zaman harcayarak hiçbir zaman programı tamamlamamaya neden olabilir. Programda zaman belirtmek çok önemlidir. Örneğin: “Saat 8.30’dan 9.30’a dek Edebiyat dersinden Millî Edebiyat Akımlarını çalışacağım” gibi. Böylece her gün her dersten belirli bir konu ve ardından test yaparak kendinizi sınarsanız, sınav öncesi özgüven sorunlarınızı da aşmış olursunuz. Programınıza bakarsınız ve saatlerinizi nasıl değerlendirdiğinizi görürsünüz. Böylece ders çalışmaya yönelik olumlu bir adım atarken, belirsiz endişeler ve iç sıkıntısına düşmekten kurtulursunuz.

Çevreyi gözlemleyerek ders çalışma-çevre arası ilişkiyi kavrayan bir öğrenci ders çalışma davranışını buna göre değiştirme imkânına da kavuşur. Örneğin: Çalışma masasındaki dikkat çelicilerin motivasyonunu dağıttığını fark eder ya da buna benzer kendi motivasyonunu arttıracak yeni yöntemleri çevreden keşfedip, dağarcığına ekleyebilir.

Yapılan araştırmalarda öğrencilerin çalışırken harcadıkları zamanla sınavdaki başarıları arasında herhangi bir ilişki bulunmamıştır. Demek ki, konuyu salt okumak yetmemektedir. Bunun yanında not alma, tekrar yapma, özet çıkarma ve bol bol örnek çözmek gereklidir. Bunları uygularken dikkat çelicileri de minimize etmemiz gerekir. Çalışırken odanın sessizliği, ışığın kuvveti, hatta oda sıcaklığı bile büyük önem taşır.

Çalışma alışkanlığımızı tanımamız amacıyla programın dışında gözlem formu oluşturmamız gerekir. Gözlem formunun amacı bize hazırladığımız plânın gerçekten işleyip işlemediğini ciddî ve objektif inceleme fırsatı verir. Öğrenci gözlem formuna bakarak neleri yapıp yapamadığını izleyebilir. Sistematik gözlemlerde çalışmaya ayrılan süre de azalacaktır. Zira öğrenci, çalışmasına engel olan olayları gözlem formuna kaydedecek ve zamanla bunlardan kurtulacaktır.

Örnek A: “20 sayfa okuduktan sonra sıkıldım, çalışmaya ara verdim. 10 dakika arkadaşlarla konuştum, sonra dikkatim dağıldı ve çalışma süremi boşa harcadığım için suçluluk duydum.”

Örnek B: “Evde koridordan radyo sesi geliyordu. Dikkatim dağıldı, radyoyu kısmalarını söylemeye gittiğimde yarım saat konuştum” gibi.

Bu iki örneğin birinde içsel kaynaklı diğerinde de dışsal kaynaklı olay boşa vakit harcamaya ve dikkatin dağılmasına neden olmuştur. Formdan bakarak düzeltme yapmak bu şekilde kolaylaşır. Bunun yanında dikkati toplamaya yardımcı olacak olumlu durumları da kaydetmek yararlı olacaktır. Örneğin: Hafif müzik, sessizlik, aydınlık gibi. Verimli çalışma süresi ve boşa giden zamanı hesaplayabilir, buna göre kendimize özel plânımızı uygulayabiliriz. Yapılan her olumlu çalışmanın ya da düzenli çalışılan bir haftanın ardından kendimize ödüller vermeyi de unutmamalıyız. Motivasyonumuzu doruğa çıkarmak için düzenli çalışan arkadaşlarımızın metotlarını da incelemeli başarıyı kendimize göre formüle etmeliyiz. Unutmayalım deha dikkati değil, çoklukla dikkatimiz dehayı getirecektir.

Betül Artış / Psikolog

Bu Yazı Bizim Aile Dergisi web sitesinden alınmıştır.


[ Yazan : admin | Okunma : 1024 ]



Son 5 Yorum

Henüz Yorum Yazılmamış.
Siz bir tane yazın..



Yorum ekleyin..(Sadece üyeler)

Kodlar , Duygular (Smile'ler)

SON EKLENENLER
 

2022-2023 5.Sınıf Şube Öğretmenler Kurulu 1.Dönem Toplantı Tutanağı-1

2022-2023 6.Sınıf Şube Öğretmenler Kurulu 1.Dönem Toplantı Tutanağı-1

2022-2023 7.Sınıf Şube Öğretmenler Kurulu 1.Dönem Toplantı Tutanağı-1

2022-2023 7.Sınıf Fen Bilimleri Yıllık Planı-1

2022-2023 6.Sınıf Fen Bilimleri Yıllık Planı-1

2022-2023 8.Sınıf Fen Bilimleri Yıllık Planı-1

2022-2023 7.Sınıf Fen Bilimleri Yıllık Planı-2

2022-2023 Fen Bilimleri Dersi 1.Dönem Zümre Toplantı Tutanağı-2

2022-2023 Fen Bilimleri Dersi 1.Dönem İlçe Zümre Toplantı Tutanağı-1

2022-2023 Fen Bilimleri Dersi 1.Dönem Zümre Toplantı Tutanağı-1

2022-2023 8.Sınıf Şube Öğretmenler Kurulu 1.Dönem Toplantı Tutanağı-1

2022-2023 8.Sınıf Fen Bilimleri Yıllık Planı-2

Tüm Dosyalar

Copyright © 2007-2022
www.fenci.gen.tr Sizinle 15 Yıldır Birlikte!
Hatırla :