-
fenci.gen.tr
 
 
   

MENÜ
  FEN FEN BİLİMLERİ MENÜSÜ
fen Fen Yazılıları (5-6-7-8.Sınıf)
Bilim Uygulamaları Yazılıları
BEP Yazılı Soruları
Fen Planları (Yıllık-Günlük-Bep)
Fen Zümre Toplantı Tutanakları
Fen Şube Toplantı Tutanakları
Fen Sunu ve Slaytları
Fen Çalışma Kağıtları
Önce Konu-Sonra Soru
Fen TEST Soruları İndir
Fen Konu Özetleri-1
Fen Konu Özetleri-2
Bilim,Fen ve Teknoloji Kulübü
MEB Kazanım Testleri (Tüm Yıllar)
LGS Denemeleri
PYBS Soruları ve Cevapları
Fen Ders Kitapları


İLETİŞİM
Bize Ulaşın
Öğretmen Grubumuz-1
Öğretmen Grubumuz-2

 

Neden sık sık hastalanırız?
  Yazılar || Sağlık
   Neden sık sık hastalanırız?


Neden sık sık hastalanırız?

Neden sık sık hastalanırız?
 
 
Günümüzde insanlar eski birçok hastalığı unuttu. Bilimsel tıp son derece geliştiği için birçok hastalık, önceden tespit edilebiliyor, neredeyse genetik düzeydeyken tanımlanabiliyor.

28/07/2006

Günümüzde insanlar eski birçok hastalığı unuttu. Bilimsel tıp son derece geliştiği için birçok hastalık, önceden tespit edilebiliyor, neredeyse genetik düzeydeyken tanımlanabiliyor. Veba, çiçek gibi hastalıklar tarihe gömüldü, tifo, kolera, tifüs gibi diğer önemli olanları da gömülmek üzere.
Ve günümüz insanı artık daha başka sağlık sorunlarıyla karşı karşıya. Her geçen gün bunlara yenileri ekleniyor ve bir çoğunun çaresi bulunamıyor. Kanser çeşitleri, kalp damar hastalıkları, şeker, hiper tansiyon, beyin ? damar hastalıkları ve bunlar gibi daha niceleri. Tıp bu derece gelişmişken neden bu hastalıklar. Şöyle bir düşünelim ve bu nedenleri sıralayalım.

Hastalıkların nedenleri
1) Beslenme alışkanlıklarımızda meydana gelen değişiklikler kalori tüketimimizi çok fazla artırdı. Gelişmiş ve gelişmekte olan toplumlarda bile yanlış, yetersiz ve dengesiz beslenme büyük sorunlardan birisi. Çocukluk dönemi şişmanlığı nerdeyse patlama noktasında. Fazla kilolu ve şişman insanların sayısı hızla artıyor. Aşırı kiloların yol açtığı psikolojik tahribatlar, eklem, kalp, damar sorunları da hızla artıyor.
2) Hareket etmiyoruz. Yürümüyoruz, merdiven kullanmıyoruz, ev işlerini tamamen otomatik elektrikli ev aletlerine emanet ettik. Egzersiz eğitimimiz, bilincimiz hiç yok. Bir kalori yakma makinesi olan bedenimizi olabilecek en düşük düzeyde çalıştırıp kalorileri yakmak yerine onları biriktirmeye çalışıyoruz. Bu fazla kaloriler de bacaklara, göbeklere yapışıp kalıyor, damarlarımızı daraltıyor, eklemlerimizi eritiyor. Kısacası bizi yaşlandırıyor.
3)Uykumuz yeterli ve kaliteli mi? Sabahları uykumuzu almış ve dinlenmiş olarak uyanabiliyor muyuz? Kaliteli ve yeterli uyku sağlıklı yaşam sürmenin temel şartlarından biridir. Dingin, kavgadan gürültüden uzak, kendisiyle ,çevresiyle dünya ile barışık stres düzeyi minimumlarda kalmış bir ruhsal aktivite düzeyine olan ihtiyacımızı hiç dikkate aldık mı? Stresten kaçmayı, stres kaynaklarını tanıyıp, beden ve ruh dengemizi bozmadan stresle baş etmeyi becerebiliyor muyuz?
4)TEVEKKÜLE İNANIR MIYIZ? İnanç dünyasına hiç yolculuk yaptık mı?Tasavvufla, manevi alemle ne kadar tanışığız? Mevlana ya, Yunus a , Hacı bektaş veli ye ait bir şey biliyor muyuz?

Eğer ki!
Eğer bu sorduğumuz sorulara cevabınız hayırsa ya da güçlü ve güvenli bir evet değilse, sizin bir doktordan daha fazla , sağlık ve sağlamlık bilincini öğrenmeye ihtiyacınız var demektir.

Öneriler
Sağlıklı hayata ilk adım bu konuyu düşünmekle, hayatımızdaki yanlışları gözden geçirmekle ve sağlıklı yaşamayı ve sağlıklı yaşlanmayı hakikaten istemekle başlar.
-Eğer hastalanmamayı ya da daha az hastalanmayı istiyorsak sağlıklı yaşamı bir yaşam biçimi olarak benimsememiz gerekir. Eğer iştahı sindirimi normal, uyku sorunu olmayan, yeterli ve dengeli beslenen, düzenli egzersiz ve dinlenme alışkanlığı olan, sağlıklı bir çevrede yaşayan biriyseniz ve mutlu stres düzeyi düşük bir yaşam sürdürüyorsanız, ideal kilonuzu koruyor, çevrenizle olumlu ve yapıcı ilişkiler geliştirebiliyorsanız sağlıklı yaşam programını uyguluyorsunuz demektir. Temiz bir ortamda yaşıyorsanız, temiz su ve güvenli besin tüketiyorsanız, kişisel temizliğinize gereken özeni gösteriyorsanız, yani dişlerinizi fırçalıyor, düzenli yıkanıyor ve düzenli tuvalete gidiyorsanız daha da şanslısınız.

Sağlıklı yaşam programı
Tam ve eksiksiz bir sağlıklı yaşam biçimi programı 4 temel esastan oluşmaktadır.
-Doğru beslenme
-Düzenli egzersiz
-Düzenli, yeterli ve kaliteli uyku
-Dengeli, stres düzeyi düşük ruhsal yaşam.

Keten tohumunun faydaları
Son günlerde adını sıkça duymaya başladığımız ve uzmanların faydalarını saymakla bitiremedikleri keten tohumu aslında bizlere çok yabancı değil. Şifalı bitkilerle biraz da olsa ilgilenenler hemen tanıyacaklar . Keten tohumunun halk arasında bilinen ismi zeyrek otudur.
Keten 30-100 cm yükseklikte, mavi çiçekli ve bir yıllık bir kültür bitkisidir. Çalılıklarda ve ormanda yabanisi de yetişir. Latince ismi "Çok faydalı bitki" anlamına gelmektedir. Keten, Mısırlılar?dan beri tarımı yapılan ve çok değişik amaçlarla kullanılan bir bitkidir. Tohumları; 4-6 mm uzunlukta, yumurta biçiminde, yassı, parlak, kırmızımtırak esmer renkli, kokusuz ve yağlı lezzetlidir.
Keten tohumu; Omega-3 Omega-6 : Omega-9, l A vitamini (Beta-karoten) ve ,B 12 vitamini içermektedir. B 12 vitamini hayvansal gıdalar dışında yüksek oranda sadece keten tohumunda bulunur.Omega-3 yağı da hayvansal kaynak dışında özellikle keten tohumu semizotu ve fındıkta bulunur. Bilindiği gibi, vücudumuz temel yağ asitlerini kendisi üretememektedir ve bu yüzden dışardan besinlerle veya ek gıdalarla alınması gerekmektedir.
İçerdiği yağ asitleri (omega 3-6-9); protein, mineral ve aminoasitle vücutta mucizeler yaşatan keten tohumu, doğal yollardan sağlığı korumanın en iyi yollarından biridir.

Nelere iyi gelir?
Keten tohumu özellikle mide bağırsak sistemindeki sorunlar, kronik kabızlık, fazla kilolar, yüksek kolesterol, yüksek kan şekeri, kemik zayıflığı, kalp damar sağlığı, romatizmal hastalıklar, yaralar, solunum yolu rahatsızlıkları üzerinde olumlu etkiler yapar.
Keten tohumunun bilinen ciddi bir yan etkisi yoktur. En büyük etkisi bağırsakları çalıştırması, temizleyici ve iç organları yüzeylerini rahatlatıcı olmasıdır.
Ayrıca cildi yumuşatır, öksürüğe ve balgama iyi gelir, ağız boşluğu ve diş eti rahatsızlıklarında gargara olarak da kullanılır.
Demir içerdiğinden kansızlığa iyi gelir. Karaciğer destekleyicisidir.Toksin atıcı özelliği de vardır.
Keten tohumunu özellikle hanımlar için cazip kılan bir diğer özelliği de zayıflatıcı etkisi olmasıdır.Tokluk hissi uyandırır. Günde 1 çorba kaşığı alındığında ayda ortalama 3-4 kilo verilebilir.
Keten tohumu kabuğunun altında bulunan yağlı bileşimin tedavi edici etkisi vardır. Yağı çıkarılır yada ezilerek kullanılır.


[ Yazan : vuslat | Okunma : 2975 ]



Son 5 Yorum

Henüz Yorum Yazılmamış.
Siz bir tane yazın..



Yorum ekleyin..(Sadece üyeler)

Kodlar , Duygular (Smile'ler)

SON EKLENENLER
 

2021-2022 8.Sınıf Bilim Uygulamaları 2.Dönem 2.Yazılı-1

2021-2022 8.Sınıf Fen Bilimleri 2.Dönem 2.Yazılı-23

2021-2022 8.Sınıf Fen Bilimleri 2.Dönem 2.Yazılı-25

2021-2022 8.Sınıf Fen Bilimleri 2.Dönem 2.Yazılı-26

2021-2022 8.Sınıf Fen Bilimleri 2.Dönem 2.Yazılı-22

2021-2022 8.Sınıf Fen Bilimleri 2.Dönem 2.Yazılı-20

2021-2022 8.Sınıf Fen Bilimleri BEP 2.Dönem 2.Yazılı-1

2021-2022 8.Sınıf Fen Bilimleri 2.Dönem 2.Yazılı-17

2021-2022 8.Sınıf Bilim Uygulamaları BEP 2.Dönem 2.Yazılı-1

2021-2022 8.Sınıf Fen Bilimleri 2.Dönem 2.Yazılı-21

2021-2022 8.Sınıf Fen Bilimleri 2.Dönem 2.Yazılı-24

Tüm Dosyalar

Copyright © 2007-2021
www.fenci.gen.tr Sizinle 14 Yıldır Birlikte!
Hatırla :