-
FENCİ - Fen Bilimleri Dersi Kaynakları
 
 
   

Soğuk hava, yeme ihtiyacını artırıyor
  Yazılar || Sağlık
   Soğuk hava, yeme ihtiyacını artırıyor


Soğuk hava, yeme ihtiyacını artırıyor.

Kış aylarında zamanın büyük bir bölümü ev ya da işyerlerinde geçtiği için fiziksel aktivitenin de azalmasıyla birlikte kilo almak kolaylaşıyor. Kış kilolarından kurtulmanın yollarını Diyetisyen Aşkın Yüksel anlattı.

Soğuk havanın etkisi ile metabolizmanın bir miktar hızlandığını, buna bağlı olarak ısı dengesini koruyabilmek için yeme ihtiyacının arttığını belirten Diyetisyen Aşkın Yüksel kış aylarında kilo almamak için aşağıdaki tavsiyelere uyulması gerektiğinin altını çizdi.

KİLOYA NEDEN OLAN FAKTÖRLER

Aktivite ve bazal metabolizma hızının azalması: Kış aylarında metabolizma hızının azalmasının yanı sıra aktivitelerimiz de azalır ve harcanandan daha fazla enerji tüketimi ile kilo almaya başlarız. Gündüzlerin kısa ve gecelerin uzun olması: Gündüzler kısa olduğundan gün içerisinde beslenmemize çok dikkat etmeyiz. Gün boyu acıktığımızı bile hissetmeyiz. Gece olunca gün boyu yaşanan uzun süreli açlıkla yemek yememizi kontrol edemez hale geliriz. Akşamları yavaş olan metabolizma iyiden iyiye iş göremez hale gelir ve yağlar depolanır. Soğuk hava ile birlikte vücut ısısının azalması: Vücudumuz soğuklardan kendisini korumak için gerekli bir ısıya ulaşmak zorundadır. Bu ısıya ulaşmak içinde ek olarak enerjiye ihtiyacı vardır. Bu enerji de besinlerden alır. Biz üşüdükçe enerjiye olan gereksinmemiz artar ve daha fazla besin tüketmeye özellikle de daha fazla enerji veren besinleri tüketmeye başlarız. Yüksek enerjili besinler genellikle karbonhidrattan ve yağdan zengin gıdalardır. Bu tür gıdaların fazla miktarda tüketilmesiyle kilo alma kaçınılmaz olur.

KAN ŞEKERİNİ DENGEDE TUTUN

5-6 öğünden oluşan az ve sık beslenme sistemi uygulayın. Kan şekerini dengede tutup açlık oluşmaması için proteinli yiyeceklerle karbonhidratlı yiyecekleri karışık tüketilin. Bol su için. Gece evde oturmaları uzun olduğundan atıştırma yapmaya çalışın. Mutlaka egzersiz yapın. Gün içerisinde yapacağınız 20 dk.ílık orta tempolu yürüyüş bile yeterli olacaktır.

[ Yazan : vuslat | Okunma : 1223 ]



Copyright © 2007-2024
www.fenci.gen.tr Sizinle 16 Yıldır Birlikte!
Hatırla :