-
fenci.gen.tr
 
 
   

ÖĞRETMEN GRUBUMUZ
 
MENÜ
  FEN FEN BİLİMLERİ MENÜSÜ
fen Fen Yazılıları (5-6-7-8.Sınıf)
Bilim Uygulamaları Yazılıları
BEP Yazılı Soruları
Fen Planları (Yıllık-Günlük-Bep)
Fen Zümre Toplantı Tutanakları
Fen Şube Toplantı Tutanakları
Fen Sunu ve Slaytları
Fen Çalışma Kağıtları
Fen TEST Soruları İndir
Fen Konu Özetleri-1
Fen Konu Özetleri-2
Bilim,Fen ve Teknoloji Kulübü
MEB Kazanım Testleri (Tüm Yıllar)
LGS Denemeleri
PYBS Soruları ve Cevapları
Fen Ders Kitapları


İLETİŞİM
Bize Ulaşın
Öğretmen Grubumuz-1
Öğretmen Grubumuz-2

Nasıl Bir Veliyim?
  Yazılar || Eğitim Yazıları
   Nasıl Bir Veliyim?


NasIl Bir Veliyim?

Nasıl Bir Veliyim?

Uzmanlar farklı isimler verseler de gruplandırmalarını genel olarak 3 değişik tip veli olarak yapıyorlar. Biz hangi guruptanız ve hangi yöne daha çok uzanmalıyız!...

OTORİTER Veli: Özgürlüksüz, katı hudutlar kuran velidir. Son söz hep ondadır. Tek yönlü saygı vardır. Kurallar bükülemez. Ceza uygulanır ve sert olabilir. Çocuğun davranışları tehditle yönlendirilir, aşağılayıcı sözler, alaycılık ve utandırmayla kontrol edilir. Baş kaldırmadığında ödül ve övgü ile mükafatlandırılır. Çocuğa "ne düşünmesi gerektiği" öğretilir.  Sevgi; “Cici çocuk yada uslu çocuk olursan seni severim…” şeklinde cümlelerle koşullu verilir ve sadece çocuk velinin istediği şekilde davrandığında  gösterilir.  Bu tip velinin çocuğu bağımlı kalır. Kendine güveni çok azdır. Sürekli "mükemmel olmak ve beğenilmek” gereksinimindedir. Eylemleri veliyi memnun etmeye eğilimlidir. Yaratıcılık ve atılımcılık engellidir. İsyan, asabiyet, intikam duygusu ve "ileride gösteririm" gibi olumsuz duyguları besler. Ya kazanırım ya kaybederim düşüncesiyle hareket etmeye güdümlüdür; ortası yoktur.

YUMUSAK Veli: Çocuğuna hudutsuz özgürlük tanıyan velidir. Bu veli anarşi olur olmaz teslim bayrağı çeken türdendir. Saygı yoktur. Kural, hudut, tutarlılık ve düzen yoktur. Veli çocuğun davranışlarının sonuçlarından çocuğu sürekli korur. Bununla iyi veli olduğunu zanneder. Vaazlar, aşağılamalar ve rüşvetler yersiz ve tutarsız kullanılır. Çocuklar eve katkıda bulunmayı, aile düzenini öğrenemezler. Veli köle haline gelebilir. Düşünmekten ziyade tepki gösteren velidir. Sevgi oldukça şartlı verilir. Çocuk kendi yeteneklerini tanıyamadığından özgüveni de gelişemez. Bu velinin çocuğunun aklı sürekli bocalamaktadır ve etrafına güvensizlik duygusu içindedir. Dünyanın ekseninin kendisi olduğunu sanır yani sağlıksız bir özgüveni vardır. Kendisine güvenilemez, iş birliği yapmak istemeyen, doyumsuz ve mutsuz çocuktur. Bencil ve duyarsızdır. Ya kazanırım ya kaybederim düşünce esasıyla hareket etmeye güdümlüdür; ortası yoktur.

DEMOKRATİK Veli: Hudutlar içinde özgürlük tanıyan velidir. Bu aile yapısında veli liderdir. Karşılıklı saygı gösterilir. Kurallar kesin ama adildir. Çocuğun davranışlarının sonunda doğal ve mantıki semereler vardır. Çocuğun fikirleri, çabaları ve emeği değerlendirilir. Deneyimle öğrenim cesaretlendirilir. Hatalar öğrenmek için fırsatlar şeklinde değerlendirilir. Nasıl düşünülmesi gerektiği değil beyin esnetilerek "düşünme" öğretilir. Sevgi kayıtsız şartsızdır. Demokratik Velinin çocuğu etek çocuğu olmadan kurallara saygı içinde bağımsız büyümeyi öğrenir.  Kendine ve başkalarına değer verir. Yaratıcılık, liderlik ve sorumluluk geliştirir. Kendi yeteneklerine ve sevilebilirliğine güvenlidir. İş birliği ve düzen sever. "İlla kazanmalıyım !" düşüncesinde değildir.


[ Yazan : gezgin | Okunma : 1255 ]



Son 5 Yorum

Henüz Yorum Yazılmamış.
Siz bir tane yazın..



Yorum ekleyin..(Sadece üyeler)

Kodlar , Duygular (Smile'ler)

SON EKLENENLER
 

2018-2019-2020 LGS'de Çıkmış Fen Bilimleri Soruları (PDF)

Fen Kurdu LGS Deneme Sınavı-4 (Tüm Konular)

Fen Kurdu LGS Deneme Sınavı-3 (Tüm Konular)

8.SINIF TÜM ÜNİTELER LİSE GİRİŞ SINAVLARINDA ÇIKMIŞ SORULARIN TAMAMI (PDF)

Fen Kurdu LGS Deneme Sınavı-2 (Tüm Konular)

Fen Kurdu LGS Deneme Sınavı-1 (Tüm Konular)

2018-2019 MEB ÖRNEK FEN SORULARI (pdf)

2020-2021 MEB ÖRNEK SORULARI ARALIK-OCAK-ŞUBAT-MART-NİSAN (Toner dostu pdf)

8.Sınıf 6.Ünite (Enerji Dönüşümleri ve Çevre Bilimi) ÖNCE KONU SONRA SORU

8.Sınıf 4.Ünite (Madde ve Endüstri) ÖNCE KONU SONRA SORU

8.Sınıf 1.Ünite (Mevsimler ve İklim) ÖNCE KONU SONRA SORU

8.Sınıf 7.Ünite (Elektrik Yükleri ve Elektrik Enerjisi) ÖNCE KONU SONRA SORU

8.Sınıf 5.Ünite (Basit Makineler) ÖNCE KONU SONRA SORU

8.Sınıf 2.Ünite (DNA ve Genetik Kod) ÖNCE KONU SONRA SORU

2018-2019 MEB ÖRNEK LGS FEN SORULARIN TAMAMI (pdf)

2019-2020 MEB ÖRNEK LGS FEN SORULARIN TAMAMI (pdf)

8.Sınıf 3.Ünite (Basınç) ÖNCE KONU SONRA SORU

8.SINIF 5.ÜNİTE (Basit Makineler) ÇIKMIŞ SINAV SORULARI (pdf)

8.SINIF 4.ÜNİTE (Madde ve Endüstri) ÇIKMIŞ SINAV SORULARI (pdf)

8.SINIF 2.ÜNİTE (DNA ve Genetik Kod) ÇIKMIŞ SINAV SORULARI (pdf)

Tüm Dosyalar

Sitedeki Dökümanlar Fen Bilimleri Dersi Öğretmenlerinin Grup Paylaşımlarıdır.Hazırlayanın İsmi Silinmeden Paylaşılabilir. ***TELİF UYARISI***
www.fenci.gen.tr Sizinle 13 Yıldır Birlikte!
Hatırla :