-
fenci.gen.tr
 
 
   

MENÜ
  FEN FEN BİLİMLERİ MENÜSÜ
fen Fen Yazılıları (5-6-7-8.Sınıf)
Bilim Uygulamaları Yazılıları
BEP Yazılı Soruları
Fen Planları (Yıllık-Günlük-Bep)
Fen Zümre Toplantı Tutanakları
Fen Şube Toplantı Tutanakları
Fen Sunu ve Slaytları
Fen Çalışma Kağıtları
Önce Konu-Sonra Soru
Fen TEST Soruları İndir
Fen Konu Özetleri-1
Fen Konu Özetleri-2
Bilim,Fen ve Teknoloji Kulübü
MEB Kazanım Testleri (Tüm Yıllar)
LGS Denemeleri
PYBS Soruları ve Cevapları
Fen Ders Kitapları


İLETİŞİM
Bize Ulaşın
Öğretmen Grubumuz-1
Öğretmen Grubumuz-2

 

Fast food seviyorsanız dikkat!
  Yazılar || Sağlık
   Fast food seviyorsanız dikkat!


Fast food seviyorsanız dikkat!

Yüksek kalorili ve sağlıksız olarak kabul edilmesine karşın, özellikle gençler arasında giderek yaygınlaşan fast-food alışkanlığı, uzmanları da bu beslenme türünden uzaklaşmadan daha sağlıklı yemek yemenin mümkün olup olmadığına yönelik çalışmalara yöneltiyor.

CNN'in internet sitesinde yer alan ve Mayo Clinic tarafından hazırlanan rapordan derlenen bilgilere göre, fast food yeme alışkanlığından vazgeçemeyenler, menülerinde ufak değişiklikler yaparak, ''daha sağlıklı'' beslenme konusunda ilk adımlarını atabiliyorlar.

Rapora göre, mönüye dahil olan içecek ile yan ürün olarak kabul edilen salata ya da tatlının türü ya da boyutunda yapılacak değişiklikler, kişinin bir öğünde yüzlerce kalori ''kar etmesini'' sağlıyor.

Bir öğünün hem hızlı hem de sağlıklılığının, zor bir olasılık olduğu vurgulanan raporda, dikkatli yapılan seçimlerle kilo verme ya da kilo kontrol programları uygulayanların da fast food restoranlara gidebilecekleri kaydedildi.

Rapordaki öneriler

Raporda, sağlıklı beslenme kaygısı taşıyan, ancak ''fast food''dan vazgeçemeyen kişilere altı başlık altında çeşitli öneriler sunuluyor. Bu öneriler, şöyle sıralanıyor:

Porsiyonları küçük tutmak: Eğer gittiğiniz fast food restoran birden fazla boyut seçeneğine sahipse öncelikle en büyük olanından uzak durun. Birden fazla köfte içeren bir hamburgerde yaklaşık bin kalori ve 70 gram yağ bulunuyor. Onun yerine tercih edeceğiniz normal boy bir hamburgerle kalori miktarını yarıya indirmeniz mümkün olacaktır.

Hamburgeriniz ile birlikte servis edilen patates kızartmasının da boyutunu küçültmeniz, 300 kalori almaktan da kurtulmanızı sağlayacak.

Yan ürünleri sağlıklı seçmek

Birçok fast food restoranında, ana yemeğin yanında tüketilen yan ürünler için sağlıklı seçenekler de sunuluyor. Örneğin, pizza ve patatesten oluşan menüde, patates seçeneğini soslu olmayan salata ile değiştirmek, öğünün kalori değerini yarıya indirmeyi sağlıyor.

Uzmanlar, bol kalorili bir yemeğin ardından en azından tatlıyı bol kremalı bir seçenek yerine meyve salatası olarak seçmek gerektiğini belirtiyorlar.

Yeşil Seçeneklere Yönelmek: Uzmanlar, bol soslu ve malzemeli bir salata yiyerek, ''Bu öğünde sadece salata yedim'' diyenlere de kendilerini kandırmamalarını öneriyor.

Yağda kızartılmış et ya da tavuk, ekmek parçaları, peynir ve en önemlisi de yüksek kalorili soslarla süslenen bir salatanın, ''sağlıklı bir öğün'' olarak değerlendirilemeyeceğini ifade eden uzmanlar, ''daha sade ve yeşil'' salatalar öneriyor.

Izgara seçenekler, pişirme yöntemleri

Gerek evde gerekse fast food lokantalarda, yemeğin nasıl piştiğine dikkat etmek ve tercihleri buna göre yapmak, sağlıklı beslenmenin öncelikli koşulları arasında yer alıyor.

Patates kızartması yerine kumpir, galeta unuyla kızartılmış tavuk yerine ızgara tavuk yemek, fast food restoranlarda bile sağlıklı beslenmeyi mümkün kılacak.

Kendi menünüzü yapmak

Öncelikle alışkanlıklardan vazgeçmek ve restoran tarafından sunulan menüleri olduğu gibi kabul etmemeyi öğrenmek gerektiğini belirten uzmanlar, özellikle sos ve yan ürünlerde farklı tercihlerin dile getirilmesini ve fast food restoranda olsanız ve zamanınız kısıtlı olsa bile 2 dakikanızı menüyü şekillendirmek için harcamanızı öneriyorlar.

İçeceklere dikkat

Çoğu fast food müdavimi, yediklerinin kalorisinin yüksek olduğunun farkında olmasına karşın, içeceklerden aldığı kalorinin farkında olmuyor.

Çoğu kez, bol çeşitli bir menünün yanında ''masum'' duran büyük boy bir asitli içecek, yaklaşık 400 kaloriyle başlı başına diyetteki bir kişinin bir öğünde alması gereken kaloriye mal oluyor.

Tatlı olarak tüketilen kremalı, dondurmalı içecekler ise yaklaşık bin kalorililik değerlerinin yanı sıra kişinin bir günde alması gereken doymuş yağ oranını tamamını bir bardakta karşılayarak, günlük beslenme tablosunu alt üst edebiliyorlar.

Uzmanlar, hazırladıkları raporun sonuna fast food severler için bir not eklemeyi ihmal etmiyor: ''Evinizin dışında, hatta fast food restoranlarda bile sağlıklı yemekler tüketebilirsiniz. Ama seçici olun, menünüzü akıllıca düzenleyin ve porsiyonlarınızı restoran değil, siz seçin.''


[ Yazan : vuslat | Okunma : 1372 ]



Son 5 Yorum

Henüz Yorum Yazılmamış.
Siz bir tane yazın..



Yorum ekleyin..(Sadece üyeler)

Kodlar , Duygular (Smile'ler)

SON EKLENENLER
 

2021-2022 8.Sınıf Bilim Uygulamaları 2.Dönem 2.Yazılı-1

2021-2022 8.Sınıf Fen Bilimleri 2.Dönem 2.Yazılı-23

2021-2022 8.Sınıf Fen Bilimleri 2.Dönem 2.Yazılı-25

2021-2022 8.Sınıf Fen Bilimleri 2.Dönem 2.Yazılı-26

2021-2022 8.Sınıf Fen Bilimleri 2.Dönem 2.Yazılı-22

2021-2022 8.Sınıf Fen Bilimleri 2.Dönem 2.Yazılı-20

2021-2022 8.Sınıf Fen Bilimleri BEP 2.Dönem 2.Yazılı-1

2021-2022 8.Sınıf Fen Bilimleri 2.Dönem 2.Yazılı-17

2021-2022 8.Sınıf Bilim Uygulamaları BEP 2.Dönem 2.Yazılı-1

2021-2022 8.Sınıf Fen Bilimleri 2.Dönem 2.Yazılı-21

2021-2022 8.Sınıf Fen Bilimleri 2.Dönem 2.Yazılı-24

Tüm Dosyalar

Copyright © 2007-2021
www.fenci.gen.tr Sizinle 14 Yıldır Birlikte!
Hatırla :