-
fenci.gen.tr
 
 
   

MENÜ
  FEN FEN BİLİMLERİ MENÜSÜ
fen Fen Yazılıları (5-6-7-8.Sınıf)
Bilim Uygulamaları Yazılıları
BEP Yazılı Soruları
Fen Planları (Yıllık-Günlük-Bep)
Fen Zümre Toplantı Tutanakları
Fen Şube Toplantı Tutanakları
Fen Sunu ve Slaytları
Fen Çalışma Kağıtları
Önce Konu-Sonra Soru
Fen TEST Soruları İndir
Fen Konu Özetleri-1
Fen Konu Özetleri-2
Bilim,Fen ve Teknoloji Kulübü
MEB Kazanım Testleri (Tüm Yıllar)
LGS Denemeleri
PYBS Soruları ve Cevapları
Fen Ders Kitapları


İLETİŞİM
Bize Ulaşın
Öğretmen Grubumuz-1
Öğretmen Grubumuz-2

 

Sebze ve meyveyle zayıflayın
  Yazılar || Sağlık
   Sebze ve meyveyle zayıflayın


Sebze ve meyveyle zayıflayın

 

'Günde 5 defa beslenin'

'Günde 5 defa beslenin'

Çok sebze ve meyve tüketmek için

Sebze ve meyvelerin faydalarından daha çok yararlanmak için mevsim ürünlerini tercih edin. Elinizdeki dondurulmuş sebzeleri çorbaya atabilir, salata, türlü olarak değerlendirebilirsiniz. Sebze ve meyvelerle yeni yemek çeşitleri deneyin. Brokoliyi farklı bir sosla veya nar suyuyla karıştırın.

Sevmediğiniz için evde çocuklara sebze ve meyve pişirmemezlik etmeyin. Çocuklar sebze ve meyveleri çiğ olarak yemeyi severler. Bunun yanı sıra sebze ve meyveleri çok az yağda hafifçe kızartabilirsiniz.

Salata veya sandiviçlerin üzerine zaman zaman sebze parçacıkları koyun.
Potasyum ve beta keroten için papates de yiyebilirsiniz. Pişmemiş veya hafif kızartılmış sebzelerin üzerine biraz limon ve sos ekleyebilirsiniz. Haftada en az bir defa salata, çorba, yağda kızarılmış sebze yiyin.

Akşam yemeğinde veya sonrasında büyük bir salata veya meyve, sebze yiyin.
Sebze ve meyveleri grillde yaparsanız daha sulu ve lezzetli hale gelirler. Çorba, haşlama veya yemeklerin yanında sebzeleri püre olarak da tüketebilirsiniz.
Tabaklarınızdaki yemekleri salatalık, domates, kırmızı biber gibi garnitür dilimlerle süsleyin.

Sağlıklı bir atıştırma için bir kase meyvayı ceya sebzeyi yenmeye hazır şekilde buzdolabında saklayın. % 100 meyve suyu en sağlıklı olanıdır, tüm veya doğranmış meyveler içeceği lif bakımından zenginleştirir. Kahvaltıda yoğurda meyva, biraz tahıl ve biraz tava keki gibi yiyecekler ekleyin, karıştırıp yiyin.

kuralını unutarak meyve ve sebze ağırlıklı bir diyete başlayın! Yapılan çalışmalarda günde 5 defa yemenin yeterli olmadığı görülüyor. Buna göre sık yemek daha iyi. Uzmanlara göre, günde 7-13 fincan meyve ve sebze tüketimi yararlı oluyor, ciddi hastalıklardan koruyor.
kuralını unutarak meyve ve sebze ağırlıklı bir diyete başlayın!

Sebze ve meyveler bakımından zengin diyet zayıflamayı ve formda kalmayı sağlıyor, hastalıklardan koruyor. Yapılan çalışmalarda bol miktarda sebze ve meyve tüketenlerin daha fazla enerjik oldukları ve iyi hissetikleri belirtiliyor.

[ Yazan : vuslat | Okunma : 1358 ]



Son 5 Yorum

Henüz Yorum Yazılmamış.
Siz bir tane yazın..



Yorum ekleyin..(Sadece üyeler)

Kodlar , Duygular (Smile'ler)

SON EKLENENLER
 

5-6-7-8.Sınıf 2.Dönem Yıl Sonu ŞÖK Tutanakları

Fen Bilimleri Dersi Yıl Sonu Zümre Toplantı Tutanakları

Güneş Sistemi

İNSandA ÜREME, BÜYÜME VE GELİŞME

Destek ve Hareket Sistemi

GÜNEŞ VE AY TUTULMALARI

Boşaltım Sistemi

Bileşke kuvvet

AYNALAR

Dolaşım Sistemi

IŞIĞIN KIRILMASI VE MERCEKLER

BİTKİ VE HAYVANLARDA ÜREME, BÜYÜME VE GELİŞME

AMPULLERİN BAĞLANMA ŞEKİLLERİ

IŞIĞIN SOĞURULMASI

Sindirim Sistemi

Tüm Dosyalar

Copyright © 2007-2022
www.fenci.gen.tr Sizinle 15 Yıldır Birlikte!
Hatırla :