-
FENCİ
 
 
   

MENÜ
  FEN FEN BİLİMLERİ MENÜSÜ
fen Fen Yazılıları (5-6-7-8.Sınıf)
Bilim Uygulamaları Yazılıları
BEP Yazılı Soruları
Fen Planları (Yıllık-Günlük-Bep)
Fen Zümre Toplantı Tutanakları
Fen Şube Toplantı Tutanakları
Fen Sunu ve Slaytları
Fen Çalışma Kağıtları
Fen TEST Soruları İndir
Fen Konu Özetleri-1
Fen Konu Özetleri-2
Bilim,Fen ve Teknoloji Kulübü
MEB Kazanım Testleri (Tüm Yıllar)
LGS Denemeleri
PYBS Soruları ve Cevapları
Fen Ders Kitapları


İLETİŞİM
Bize Ulaşın
Öğretmen Grubumuz-1
Öğretmen Grubumuz-2
 

Maddenin yeni bir hali bulundu

Kanada?da bulunan McGill Üniversitesi fizik bölümü araştırmacıları, maddenin yeni bir halini keşfettiler.

Madenin katı, sıvı ve gaz halinin dışında kalan tartışmalı plazma, bose-einstein yoğunlaştırması hallerine yeni bir hal daha eklendi. Üç-boyutlumsu elektron kristali(quasi-three-dimensional electron crystal) adı verilen yeni hal, bilgisayar işlemcilerinin hızlarının iki yılda bir ikiye katlandığını savunan Moore Kanunu devam ettirmeye olanak tanıyacak transistörlerin yapımını mümkün kılabilir.

Üç-boyutlumsu elektron kristali hali, bilim insanlarının galaksiler arası boşluğun ısısından 100 kat daha soğuk ortamda inceledikleri, gündelik hayatta kullanılan elektronik cihazların modern transistörlerinde kullanan bileşenlere benzer bir malzeme içinde bulundu.

Bulunan yeni hali yeryüzünde bulunabilecek en yüksek manyetik alanlara maruz bırakan bilim insanları, malzemenin iki boyutlu elektron sisteminden yarı üç boyutlu bir sisteme geçtiğini gözlemlediler. Transistörlerin yapısını geliştirebilecek yeni keşfin, mikroçipler üzerinde daha yüksek yoğunluk kullanılmasına olanak tanıyabileceği ve Gordon Moore?un 1965 yılında yayımladığı bilgisayar işlemcilerinin her iki yılda bir iki kat daha yüksek hızlara ulaşacağına dair teoriyi uzun bir süre daha gündemde tutabileceği öngörülüyor.


[ Ekleyen  (fikret) | 24.10.2012 21:55:25 |]
( Yorumlar (0) | Okunma : 4020 | Bu haberi yazdır | Arkadaşına Gönder |  )

  


SON EKLENENLER
 

2019-2020 5.Sınıf Fen Bilimleri 1.Dönem 2.Yazılı-3

2019-2020 5.Sınıf Fen Bilimleri 1.Dönem 2.Yazılı-20

2019-2020 5.Sınıf Fen Bilimleri 1.Dönem 2.Yazılı-17

2019-2020 5.Sınıf Fen Bilimleri 1.Dönem 2.Yazılı-12

2019-2020 5.Sınıf Fen Bilimleri 1.Dönem 2.Yazılı-9

2019-2020 5.Sınıf Fen Bilimleri 1.Dönem 2.Yazılı-21

2019-2020 5.Sınıf Fen Bilimleri 1.Dönem 2.Yazılı-8

2019-2020 5.Sınıf Fen Bilimleri 1.Dönem 2.Yazılı-16

2019-2020 5.Sınıf Fen Bilimleri 1.Dönem 2.Yazılı-19

2019-2020 5.Sınıf Fen Bilimleri 1.Dönem 2.Yazılı-10

2019-2020 8.Sınıf Bilim Uygulamaları 1.Dönem 2.Yazılı-10

2019-2020 5.Sınıf Fen Bilimleri 1.Dönem 2.Yazılı-14

2019-2020 5.Sınıf Fen Bilimleri 1.Dönem 2.Yazılı-2

2019-2020 5.Sınıf Fen Bilimleri 1.Dönem 2.Yazılı-13

2019-2020 5.Sınıf Fen Bilimleri 1.Dönem 2.Yazılı-23

2019-2020 5.Sınıf Fen Bilimleri 1.Dönem 2.Yazılı-6

2019-2020 5.Sınıf Fen Bilimleri 1.Dönem 2.Yazılı-5

2019-2020 5.Sınıf Fen Bilimleri 1.Dönem 2.Yazılı-1

2019-2020 5.Sınıf Fen Bilimleri 1.Dönem 2.Yazılı-15

2019-2020 5.Sınıf Fen Bilimleri 1.Dönem 2.Yazılı-22

2019-2020 5.Sınıf Fen Bilimleri 1.Dönem 2.Yazılı-7

2019-2020 5.Sınıf Fen Bilimleri 1.Dönem 2.Yazılı-18

2019-2020 5.Sınıf Fen Bilimleri 1.Dönem 2.Yazılı-4

Tüm Dosyalar

fentest.gen.tr

Sitedeki Dökümanlar Fen Bilimleri Dersi Öğretmenlerinin Grup Paylaşımlarıdır.Hazırlayanın İsmi Silinmeden Paylaşılabilir. Site Tasarımı:  Fikret ÜNLÜ    ***TELİF UYARISI***
www.fenci.gen.tr Sizinle 12 Yıldır Birlikte!
Hatırla :   
 
face_logo

FEN KURDU ÖĞRETMEN GRUBUMUZA KATILMAK İÇİN

TIKLAYIN

Grubumuza sadece "Fen Bilimleri Öğretmenleri ve Öğretmen adayları" kabul edilmektedir.

Üye sayısı14.000 ' den fazla