-
FENCİ
 
 
   

MENÜ
  FEN FEN BİLİMLERİ MENÜSÜ
fen Fen Yazılıları (5-6-7-8.Sınıf)
Bilim Uygulamaları Yazılıları
BEP Yazılı Soruları
Fen Planları (Yıllık-Günlük-Bep)
Fen Zümre Toplantı Tutanakları
Fen Şube Toplantı Tutanakları
Fen Sunu ve Slaytları
Fen Çalışma Kağıtları
Fen TEST Soruları İndir
Fen Konu Özetleri-1
Fen Konu Özetleri-2
Bilim,Fen ve Teknoloji Kulübü
MEB Kazanım Testleri (Tüm Yıllar)
LGS Denemeleri
PYBS Soruları ve Cevapları
Fen Ders Kitapları


İLETİŞİM
Bize Ulaşın
Öğretmen Grubumuz-1
Öğretmen Grubumuz-2
 

Farelerin kedi korkusuna bilimsel çözüm
Ezelden beri varolan kedi-fare husumetine son verebilecek bir çalışmaya imza atan Japonlar, genetik değişikliğe uğratmak suretiyle ''korkusuz'' fare yetiştirdiler.

Tokyo Üniversitesi bilim adamları, genetik mühendislikle bir farenin kedi gördüğünde veya kedi kokusu aldığında korkup sinmesine yol açan içgüdülerini değiştirmeyi sağladıklarını bildirdiler.

Japon araştırmacıların böylece, korkunun deneyimle öğrenilen bir şey olmaktan ziyade genetik yapıda bulunduğunu da gösterdikleri belirtildi.

Araştırma ekibinin başkanı Ko Kobayakawa, "Fareler doğal olarak kedilerden korkar ve kedi kokusu aldıklarında genellikle paniğe kapılır ya da kaçarlar. Ancak, genetik mühendislikle bazı burun hücreleri alınan fareler hiçbir korku göstermediler" dedi.

Koboyakawa, genetik değişikliğe uğratılmış farenin kedilere sokulduğunu ve hatta kedilerle oynadığını belirterek, "Korkunun doğumdan sonra öğrenilmediği, genetik olarak belirlendiğinin saptanması çok ilginç ve daha öncedeki düşüncelerin aksi yönde" dedi.

Japon araştırmacı Kobayakawa, bu bulgunun ışığında, insanların kokusundan dolayı bozuk yiyeceklerden uzak durmalarının da genetik bir özellik olabileceğinin düşünülebileceğini söyledi.


[ Ekleyen  (admin) | 30.12.2012 20:45:34 |]
( Yorumlar (0) | Okunma : 1489 | Bu haberi yazdır | Arkadaşına Gönder |  )

  


SON EKLENENLER
 

2019-2020 5.Sınıf Fen Bilimleri 1.Dönem 2.Yazılı-3

2019-2020 5.Sınıf Fen Bilimleri 1.Dönem 2.Yazılı-20

2019-2020 5.Sınıf Fen Bilimleri 1.Dönem 2.Yazılı-17

2019-2020 5.Sınıf Fen Bilimleri 1.Dönem 2.Yazılı-12

2019-2020 5.Sınıf Fen Bilimleri 1.Dönem 2.Yazılı-9

2019-2020 5.Sınıf Fen Bilimleri 1.Dönem 2.Yazılı-21

2019-2020 5.Sınıf Fen Bilimleri 1.Dönem 2.Yazılı-8

2019-2020 5.Sınıf Fen Bilimleri 1.Dönem 2.Yazılı-16

2019-2020 5.Sınıf Fen Bilimleri 1.Dönem 2.Yazılı-19

2019-2020 5.Sınıf Fen Bilimleri 1.Dönem 2.Yazılı-10

2019-2020 8.Sınıf Bilim Uygulamaları 1.Dönem 2.Yazılı-10

2019-2020 5.Sınıf Fen Bilimleri 1.Dönem 2.Yazılı-14

2019-2020 5.Sınıf Fen Bilimleri 1.Dönem 2.Yazılı-2

2019-2020 5.Sınıf Fen Bilimleri 1.Dönem 2.Yazılı-13

2019-2020 5.Sınıf Fen Bilimleri 1.Dönem 2.Yazılı-23

2019-2020 5.Sınıf Fen Bilimleri 1.Dönem 2.Yazılı-6

2019-2020 5.Sınıf Fen Bilimleri 1.Dönem 2.Yazılı-5

2019-2020 5.Sınıf Fen Bilimleri 1.Dönem 2.Yazılı-1

2019-2020 5.Sınıf Fen Bilimleri 1.Dönem 2.Yazılı-15

2019-2020 5.Sınıf Fen Bilimleri 1.Dönem 2.Yazılı-22

2019-2020 5.Sınıf Fen Bilimleri 1.Dönem 2.Yazılı-7

2019-2020 5.Sınıf Fen Bilimleri 1.Dönem 2.Yazılı-18

2019-2020 5.Sınıf Fen Bilimleri 1.Dönem 2.Yazılı-4

Tüm Dosyalar

fentest.gen.tr

Sitedeki Dökümanlar Fen Bilimleri Dersi Öğretmenlerinin Grup Paylaşımlarıdır.Hazırlayanın İsmi Silinmeden Paylaşılabilir. Site Tasarımı:  Fikret ÜNLÜ    ***TELİF UYARISI***
www.fenci.gen.tr Sizinle 12 Yıldır Birlikte!
Hatırla :   
 
face_logo

FEN KURDU ÖĞRETMEN GRUBUMUZA KATILMAK İÇİN

TIKLAYIN

Grubumuza sadece "Fen Bilimleri Öğretmenleri ve Öğretmen adayları" kabul edilmektedir.

Üye sayısı14.000 ' den fazla